کتابخوانی برای کودک باید هر روز انجام شود

کودکان تکرار روندی ثابت را دوست دارند، از این رو بهتر است کتابخوانی برای کودک هر روز انجام شود حتی اگر چند دقیقه‌ای بیشتر وقت نباشد.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امان ا… قرایی مقدم، جامعه شناس در گفتگو   با اشاره به اینکه کتابخوانی توانایی کودکان را در نوشتن و خواندن افزایش می‌دهد اظهار کرد: با کتابخوانی هر روز برای فرزند خود، اگر بتوانید این کار را در زمان یکسان انجام دهید تاثیر گذاری آن به مراتب بیشتر خواهد بود که این امر کمک شایانی به شکوفایی توانایی او در خواندن و نوشتن می‌کند.

وی تصریح کرد: پیش از خواندن کتاب درباره جلد کتاب و طرح روی آن با فرزندتان صحبت کنید و با دادن حق انتخاب به کودک می‌توانید سلیقه او در کتابخوانی را در آینده تقویت کنید.

قرایی مقدم ادامه داد: در هنگام کتابخوانی سعی کنید با صدای بلند شخصیت‌های مختلف را با تغیر صدا برای او جذاب کنید و با این عمل تجربه جدیدی در قصه‌گویی برای او به وجود آورید.

این جامعه شناس در پایان گفت: همیشه مطمئن باشید که با سرعت برایش کتاب نخوانید تا او تصور نکند که دوست دارید هر چه سریعتر مقصد را تمام کنید با رعایت موضوعات مطرح شده گامی اساسی در جهت رشد شکوفایی فرزند خود برداشته‌اید.

/انتهای متن/

درج نظر