بی بی سی و این همه دلسوزی برای زنان ایرانی !؟

وقتی دیدم که بی بی سی برای اثبات دلسوزی اش نسبت به زنان ایرانی یک میزگرد تشکیل داده با شرکت چندگونه عنصر بسیار متفاوت و البته مشترک در مخالفت با جمهوری اسلامی، مطمئن شدم که فعلا زنان ایرانی و مسائل و مشکلات شان حربه درجه یک شده برای پیشبرد اهداف سیاسی بی بی سی و غربی ها.

0

طیبه میزرااسکندری/

میزگرد بررسی مسائل زنان را بی بی سی فارسی با شرکت این عناصر تشکیل داده بود:

images (1)

  • مهرانگیز کار عنصر لائیک خارج نشین و از فعالان حقوق زنان که هم رژیم شاه را در احقاق حقوق زنان! قبول داشته و هم با غربی ها در تعریف و تحقق حقوق زنان آن هم در کشورهای جهان سوم از جمله ایران هم افق است به لحاظ فکری و عملی . سوالی که باید هر ایرانی منصف از بی بی سی بپرسد و هم از این خانم فعال این است که: واقعا در رژیم شاه با آن همه فساد سیاسی و اخلاقی و استفاده ابزاری که از زنان درتحقق اهداف سوء فرهنگی داشت، حقوق زنان احقاق می شد؟اصلا حقوقی برای انسان ها متصور بود که برای زنان باشد؟ در نظام فرهنگی اجتماعی امروز غرب چطور؟ زنان جایگاهی انسانی دارند و حقوق شان احراز و تامین می شود؟ شعار برابری زن و مرد که خانم کار با آن همه آب و تاب از آن حرف می زند، به فرض این که اصولا شعار درستی باشد و در غرب پیاده شده باشد(که نه اهل تحقیق و پژوهش این را تایید می کنند و نه واقعیت های جاری در جامعه غربی)، کدام دستاورد واقعی را برای زنان غربی به ارمغان آورده که آنها را خوشبخت و راضی کرده باشد؟ این همه زنان که تک والدند یا این همه مادرانی که برای تامین معیشت خود و فرزندان شان یک تنه می جنگند و یا بی شمار تصاویر اسف بار دیگر که زن غربی را نشان می دهد، کدام نشانه رضایت و سعادت زنان غربی است؟و با این حال چه باعث شده که ایشان نسخه غربی ها را به اصرار بخواهد در جامعه ایرانی برای زنان پیاده کند؟ جز مقاصد سیاسی و منافع گره خورده ایشان با اهداف غربی ها در مقابله با جمهوری اسلامی؟

 

images (2)

  • صدیقه وسمقی شاعر دیروز مسلمان که در رشته حقوق هم ورود کرده، شرکت کننده دیگریست در این میزگرد که امروز در جایگاه اپوزیسیون جمهوری اسلامی اظهارنظرهای شگفت انگیزی را در باب حقوق زنان مسلمان آن هم با تکیه بر فقه و قرآن و معارف اسلامی ارائه می کند. هیچ کس هم نمی پرسد از بی بی سی و از خود ایشان که چگونه ایشان یک دفعه اسلام شناسی خبره شد که در یک برنامه تلویزیونی از منظر دین و معارف دینی حرف می زند و حکم صادر می کند و انتقاد می کند و پیشنهاد می دهد و محکوم می کند و …؟!

images 3

  • جناب دکترسروش هم شرکت کننده دیگر میزگرد است. ایشان غیر از این که فیلسوفی مسلمان بوده که امروز بعد از یک دوره تعارض آشکار با دین و با حکومت جمهوری اسلامی، به یک مرجع امثال بی بی سی تبدیل شده که آماده است در هر موضوعی با ربط یا بی ربط به فلسفه، حرف بزند و جمهوری اسلامی را تخطئه کند و بسیاری از احکام اسلام را زیر سوال ببرد، یک مرد خانواده دوست! و بسیار موافق و عامل به حقوق زنان بوده در خانواده خود! گذر زمان به سادگی از یادها نمی برد خلق وخوی بسیار خشن و ظالمانه ایشان را با همسر و خانواده خودشان. چقئدر خوب است که اقلا ایشان در حوزه برابری خواهی و احیای حقوق انسانی برای زنان ایرانی دیگر صحبتی نکند.

 

وسوال آخر این که راستی بی بی سی به عنوان یک رسانه کهنه کار سیاسی انگلیسی واقعا دلش به حال زن ایرانی و مسائل و مشکلاتش سوخته که یکسره در حال برپایی میزگرد و تحلیل و بررسی و …است در مورد حقوق زنان در جمهوری اسلامی؟

جواب این سوال برای زن هوشمند و آگاه ایرانی، از هر قشری که باشد، روشن است. قطعا هیچ آدم عاقل و آگاهی و مخصوصا زنان ایرانی اهل اندیشه و بینش باور نمی کنند این مهربانی ها ی مزورانه کسانی را که بازوی تبلیغاتی موثر و مهم غربی ها هستند در طریق ستم به زنان مسلمان در نقطه نقطه کشورهای اسلامی .

در این که بی بی سی در اجرای سیاست های تبلیغاتی و فرهنگی غرب یک کهنه کار حرفه ای و پرسابقه است که کارش را به خوبی بلد است و خوب هم انجام می دهد، حرفی نیست. اما دم خروس اغراض سیاسی برنامه سازها و شرکت کننده ها و …در این گونه برنامه ها آشکارتر از این است که همه مهارت و کاربلدی امثال بی بی سی نتواند پنهانش کند.

باید بپذیرند که دوره این گونه تحمیق ها گذشته است؛ اگر بپذیرند…

/انتهای متن/

درج نظر