نقش موثر زنان در آموزش های امداد و نجات

رئیس جمعیت هلال احمر، بر حضور زنان در شبکه داوطلبانه هلال احمر، برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء آموزش های همگانی امداد و نجات در جامعه تاکید کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، دکتر سید امیرمحسن ضیایی در چهاردهمین نشست دوره ای مشاوران امور زنان وزارتخانه ها، سازمان ها و ادارات که با حضور معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده و روسای سازمان های تابعه هلال احمر امروز در این جمعیت برگزار شد، افزود: جمعیت هلال‌احمر ایران بزرگ‌ترین شبکه داوطلبان جهان را دارد که ظرفیت بزرگی برای هلال احمر به شمار می رود.

وی با اشاره به ظرفیت شبکه داوطلبانه هلال احمر ایران گفت: هیچ نهاد و سازمان مردم نهادی این حجم از داوطلب را ندارد و ما هرچه این شبکه را گسترش بیشتری دهیم، ظرفیت اجتماعی را ارتقا داده و با بسط فرهنگ داوطلبی، محبت را در جامعه توزیع کرده ایم. دکتر ضیایی افزود: ظرفیت فعالیت های داوطلبانه عرصه گسترده ای برای فعالیت بانوان در جامعه است.

نقش موثر زنان در گسترش آموزش های امدادی در خانواده و جامعه

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بخش مهمی از فعالیت های جمعیت هلال احمر در حوزه امدادو نجات و آموزش همگانی است، ادامه داد: برای موثر بودن و همچنین تحقق  شعار هر خانواده یک امدادگر باید آموزش های همگانی امداد و نجات را درون خانواده برده و از بانوان و مادران بخواهیم این آموزش ها را به فرزندان خود منتقل کنند.

ضیایی ادامه داد: در جمعیت هلال احمر چندین طرح را در دست بررسی داریم تا حضور زنان را در جامعه گسترش دهیم.

وی با اشاره به برخی دیدگاه ها درباره نحوه حضور زنان در جامعه، گفت: فرهنگ ایرانی- اسلامی ما، فرهنگ اعتدال بوده و هلال احمر در این زمینه می تواند الگویی برای کل جامعه باشد و با نقش آفرینی در این عرصه، ظرفیت های اجتماعی را ارتقا دهد.

هلال احمر ایران بیشترین داوطلب در دنیا را دارد

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۱۸۹ کشور عضو فدراسیون بین المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر هستند، گفت: کنوانسیون مربوط به صلیب سرخ و هلال‌احمر از قدیمی‌ترین و قویترین کنوانسیون‌هاست و ایران حدود ۹۳ سال است که عضو این فدراسیون جهانی است و در ۲۳ کشور دنیا نمایندگی دارد. در واقع پس از وزارت امور خارجه، بیشترین حضور را در سایر کشورهای دنیا دارد.

ضیایی اضافه کرد: جمعیت هلال‌احمر ایران بعد از کشورهای چین، ژاپن، هند، بیشترین داوطلبان را در سطح جمعیت های ملی دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر مسئولیت های سنگینی بر دوش دارد، تاکید کرد: این جمعیت در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی از ظرفیت بالایی برخوردار است و بانوان در این حوزه نقش موثر و پررنگی به عهده دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به نتایج یک تحقیق که حدود پنج سال گذشته انجام شده است، گفت: براساس نتایج این تحقیق افرادی بیشتر در جامعه موفق بودند که با خانواده خود تعامل داشته و به عنوان نمونه دور یک سفره، همراه اعضای خانواده خود غذا صرف کرده و با آنها صحبت می‌کردند. بنا براین لازم است الگوی واقعی ایرانی -اسلامی داشته و همه فعالیت های خود را مبتنی بر نقش خانواده پیش ببریم.

/انتهای متن/

 

درج نظر