جشنواره «بانو امين» گامي در جهت شناسايي بانوان محقق عرصه علوم اسلامي است

نشست خبري سومين جشنواره پژوهشي بين‌المللي بانو امين صبح امروز – 25 آبان – در جامعه الزهرا برگزار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ابنا، رئيس جشنواره پژوهشي بانو امين هدف از برگزاري اين جشنواره را شناسايي ظرفيت‌هاي پژوهشي با گستره‌ي بين‌المللي خواند و اظهار داشت: جشنواره پژوهشي بين‌المللي بانو امين در حوزه‌هاي علوم اسلامي با رويکرد اسلامي خصوصاً در موضوعات زن و خانواده است.
خانم دکتر «سيده سعيده غروي» بيان داشت: طراحان اين جشنواره با باور به توانايي پژوهشي بانوان در عرصه‌هاي مختلف و در حوزه نظريه‌پردازي مطالعات ديني بانوان بر اين مقوله تأکيددارند که با برنامه‌ريزي و هدايت آثار مي‌توان انتظار داشت کلان پروژه‌هاي جامع کشوري و بين‌المللي در اين عرصه توسط بانوان به ثمر نشيند.
وي افزود: تاکنون همايش و جشنواره‌هاي مختلفي در کشور در عرصه مطالعات زنان برگزارشده است اما تمرکز خاص بر روي آثار پژوهشي بانوان با ساختاري که در جشنواره پژوهشي بين‌المللي بانو امين طراحي‌شده، مشاهده نمي‌شود.
معاونت پژوهشي جامعه الزهرا با اعلام استقبال بالا از اين جشنواره گفت: باوجوداينکه کمتر از يک ماه از اعلام فراخوان جشنواره گذشته است ولي ميزان ارسال بالاي آثار به دبيرخانه جشنواره نشان‌دهنده‌ي بالا بودن آثار موجود در اين عرصه است.
غروي خاطرنشان کرد: اين جشنواره در دو بخش عمومي و ويژه طراحي‌شده است که در بخش عمومي پذيراي آثار پژوهشي بانوان در موضوعات مختلف ديني در قالب کتاب، مقالات، پايان‌نامه‌ها و طرح‌هاي پژوهشي هستيم.
وي در ادامه گفت: در بخش وِيژه باهدف تجليل از بانوان پژوهشگر که اين بانوان شناسايي شوند و هم به جامعه اسلامي معرفي شوند.
رئيس جشنواره پژوهشي بين‌المللي بانو امين در ارتباط با بخش وِيژه اين جشنواره بيان داشت: اين بخش باهدف تجليل از بانوان پيشکسوت و نخبگان عرصه مطالعات زن و خانواده برنامه‌ريزي‌شده که به شناسايي و معرفي اين بانوان مي‌پردازد.
دکتر غروي اعلام داشت: پژوهش‌هاي برتر علاوه بر دريافت جايزه از اين جشنواره، در کميسيون‌هاي علمي جشنواره ارائه مي‌گردند.
وي افزود: در بخش علمي جشنواره پژوهشي بين‌المللي بانو امين، سه محور مورد اهتمام قرارگرفته است که برگزاري جلسات شوراي سياست‌گذاري و شوراي علمي جشنواره با بهره‌گيري از اساتيد فرهيخته و کارشناسان برجسته به تصميم‌گيري در خصوص نحوه نظارت علمي آثار ارسالي مي‌پردازد.
معاونت پژوهشي جامعه الزهرا خاطرنشان کرد: برگزاري پيش نشست‌هاي علمي در موضوعات و محورهاي تعريف‌شده در جشنواره با گرايش‌هاي تفسير و علوم قرآن، فقه و حقوق، فلسفه و کلام، مطالعات اسلامي زنان، اخلاق و تربيت و تاريخ و سيره؛ دومين محور بخش علمي اين جشنواره است.
غروي در پايان تصريح کرد: سومين محور بخش علمي اين جشنواره پژوهشي، برگزاري نمايشگاهي از آثار رسيده و چاپ چکيده آثار برگزيده از فعاليت‌هاي ديگر بخش علمي جشنواره است.

/انتهای متن/

درج نظر