برگزاری سمینار بین‌المللی “زن در تاریخ محلی ایران” در دی ماه

دبیراجرایی سمینار بین‌المللی زن در تاریخ محلی ایران گفت: این همایش 2 و 3 دی ماه در محل آرشیو ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

0

به  گزارش به دخت به نقل از ایسنا، ندا رسولی  افزود: انجمن زنان پژوهشگر تاریخ تاکنون شش سمینار برگزار کرده است و 7 آبان ماه نیز در اصفهان یک پیش سمینار با مشارکت دانشگاه اصفهان برپا شد.

وی درباره محورهای اصلی این همایش اظهارکرد: مباحث نظری و روش شناسی مرتبط با تاریخ محلی و تاریخ زنان، زنان و تاریخ‌نگاری منطقه جنوب و نقش زنان در سیاست منطقه جنوب از جمله محورهای این همایش است و قرار است در برگزاری آن سازمان‌ها و مراکزی مانند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، پژوهشگاه علوم انسانی، انجمن تاریخ محلی ایرانیان و مرکز بوشهر شناسی مشارکت کنند.

دبیر اجرایی همایش زن در تاریخ محلی ایران با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش، شناخت و تعیین جایگاه زن در تاریخ محلی جنوب ایران است،‌ گفت: از دیگر اهداف این همایش ارائه دستاوردهای پژوهشگران در این زمینه و برقراری ارتباط با اندیشمندانی که در زمینه تعیین جایگاه زن در تاریخ محلی جنوب ایران کار کرده‌اند و شناسایی اولویت‌های پژوهشی در این زمینه است.

وی درباره زمان ارایه مقالات به دبیرخانه همایش زن در تاریخ محلی ایران اظهارکرد: علاقه‌مندان تا پایان ماه جاری فرصت دارند که مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارائه دهند البته تاکنون حدود 60 مقاله دریافت کرده‌ایم که 35 تا 40 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

رسولی در پایان با بیان اینکه فعلا قرار است به نقش زنان محلی در جنوب کشور بپردازیم،گفت: در این همایش به زنان استانهای هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و خوزستان می‌پردازیم البته قرار بود ابتدا این همایش در بوشهر برگزار شود اما به خاطر مشکلات مالی این کار امکان‌پذیر نشد.

/انتهای متن/

درج نظر