سيمين‌دخت‌ وحيدي بانوي برگزيده فرهنگ شد

ايسنا/ «سيمين‌دخت وحيدي» از شاعران متعهد و پرتلاش است که در سال ١٣١٢ شهرستان جهرم متولد شد. وي از نوجواني به سرودن شعر پرداخت و در ٢٥ سالگي مجموعه داستاني تحت عنوان «لاله‌هاي داغدار» نوشت. پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز همکاري خود را با صداي جمهوري اسلامي ايران و با حوزه هنري آغاز کرد و تدريس در کارشناسي شعر تربيت معلم را عهده‌دار شد.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا،سيمين‌دخت‌ وحيدي، شاعر پيشکسوت، از سوي سومين جايزه علمي ادبي طاهره صفارزاده به عنوان بانوي برگزيده فرهنگ سال 94 معرفي شد. در آيين اختتاميه سومين جايزه ادبي – علمي طاهره صفارزاده که با حضور برخي از مسئولان و چهره‌هاي فرهنگي هنري از جمله احمد مسجدجامعي عضور شوراي شهر تهران، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحمود دعايي مدير مسئول موسسه اطلاعات، عارف حسين رئيس موسسه فرهنگي اکو، عليرضا قزوه مدير مرکز آفرينش‌هاي حوزه هنري، مرتضي گودرزي ديباج رئيس مرکز هنرهاي تجسمي حوزه هنري، رضا اسماعيلي دبير اين جايزه، موسي بيدج، علي داوودي، مصطفي علي‌پور و بسياري ديگر از چهره‌هاي ادبي در تالار سوره حوزه هنري برگزار شد، «سيمين‌دخت‌ وحيدي» شاعر و پژوهشگر پيشکسوت به عنوان بانوي فرهنگ سال 94 انتخاب و معرفي شد. در معرفي اين جايزه ار اين شاعر عنوان شده است: «سيمين‌دخت وحيدي» از شاعران متعهد و پرتلاش است که در سال ١٣١٢ شهرستان جهرم متولد شد. وي از نوجواني به سرودن شعر پرداخت و در ٢٥ سالگي مجموعه داستاني تحت عنوان «لاله‌هاي داغدار» نوشت.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز همکاري خود را با صداي جمهوري اسلامي ايران و با حوزه هنري آغاز کرد و تدريس در کارشناسي شعر تربيت معلم را عهده‌دار شد. وي همچنين در کانون مرکزي آموزش و پرورش به تدريس شفاهي و مکاتبه‌اي براي جوانان کشور پرداخت و ضمن عضويت در شوراي شعر حوزه هنري، سردبيري ماهنامه «کوثر» را پذيرفت. سيمين‌دخت وحيدي هم‌زمان با دفاع مقدس در فضاي شهرهاي جنگ‌زده و خطوط مقدم جبهه به شعرخواني و همگامي با رزمندگان مي‌پرداخت. مجموعه اشعار اين شاعر عبارت‌اند از: «يک آسمان شقايق»، «حس مي‌کنم زندگي را»، «موج هاي بي‌قرار» و … . تعدادي از آثار گردآوري‌شده توسط وي نيز «در قاب گل‌ها»، «کوثر»، «چشم بيمار»، «غم دلدار»، «شعر جوان» و «از نگاه آينه‌ها» نام دارند.

در مراسم پاياني جايزه علمي ادبي طاهره صفارزاده، همچنين محمد صارمي شهاب، قاسم باي و فاطمه بيرانوند به عنوان نفرات برتر بخش شعر معرفي شدند و جايزه خود را دريافت کردند. سميه نظري نيز در بخش پايان‌نامه اثرش شايسته تقدير شناخته شد. پايان‌نامه معصومه نعمتي قزويني هم به عنوان برگزيده معرفي شد. در بخش مقالات نيز جايزه مقاله برگزيده به مقاله‌اي مشترک از مهدي مهدوي‌نيا، علي شاهپري و عباس سماواتي اختصاص يافت. همچنين در اين مراسم از جلد دوم کتاب «در ستايش بيداري» و کتاب «مطلب از اين قرار است» گزيده گفت‌وگوهاي مهدي مظفري ساوجي با اديبان شعر انقلاب رونمايي شد. در پايان نيز به جلال صفارزاده، برادر مرحوم طاهره صفارزاده، لوح تقديري به پاس تلاش‌هايش در راه زنده نگه داشتن نام و ياد اين بانوي فرهنگ و ادب کشورمان اهدا شد.

/انتهای متن/

درج نظر