راه اندازی شهر پوشاک با هدف اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار

مشاور امور بانوان وزارت صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی شهر پوشاک در شهرک شمس آباد شهرری با هدف اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار خبر داد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، سهیلا جلودارزاده گفت: در راستای برنامه حمایت از زنان بد سرپرست که در یک طرح پایلوت شناسایی آنها در شهرری آغاز شده است هم اکنون 8 هزار و 500 زن سرپرست خانوار در شهرری شناسایی شده‌اند که باید طرحی را برای اشتغال آنها اجرا کنیم تا مشکل معیشتی آنها حل شود.

وی ادامه داد: هم اکنون بسیاری از فعالان عرصه پوشاک راه اندازی شهر پوشاک را در شهرک شمس آباد شهرری در دستور کار خود قرار داده‌اند و چون نساجی های شهرری در آن منطقه قرار دارد با ایجاد این شهر می‌توان شغل‌های زیادی برای زنان ایجاد کرد که هم اکنون در مرحله اجرای آن هستند.

مشاور امور بانوان وزارت صنعت تصریح کرد: بر اساس خبرهای رسیده بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ پوشاک وارد این طرح شده‌اند، این پایلوت به ما نشان داد که باید آمارگیری زنان سرپرست خانوار از طریق برنامه‌ای که برای یارانه‌ها انجام شده است جمع آوری شود و تمام این افراد در یک مجموعه گردآوری شوند که پیشنهاد آن برای برنامه ششم توسعه داده شده است.

جلودارزاده افزود: باید مدل‌هایی برای توانمندسازی زنان در نظر گرفته شود که بسیار سریع بتوان با امکانات و اطلاعات کافی کمک واقعی به این افراد کرد تا حداقل مشکل معیشتی آنها حل شود.

/انتهای متن/

درج نظر