بهترین و مناسب ترین صبحانه برای کاهش وزن

کاهش سریع وزن و کنترل کردن اشتها تنها با خوردن صبحانه، بسیار ساده است.

0

مطالعات نوین دانشگاه میسوری در کلمبیا نشان می دهد که خوردن صبحانه باعث تحریک شدن مغز انسان شده و ماده ای به نام دوپامین را ترشح می کند که این ماده باعث کنترل و جلوگیری از گرسنگی کاذب می شود.

پژوهشگران بر روی عده ای از زنان چاق که بین 18 تا 20 سال سن داشتند به بررسی یک سری آزمایشات رژیمی پرداختند.

برای مثال در هفته اول به این زن ها صبحانه ای داده می شد که میزان پروتئین بالایی داشت. درهفته دوم صبحانه به همراه میزان متوسط پروتئین به آنها داده می شد. در نهایت در طول هفته سوم به طور کامل پروتئین را حذف می کردند. نمونه های خون نشان می دادند که خوردن صبحانه در نتیجه میزان بالای دوپامین است و سوالاتی که این آزمایش خانم ها به آن جواب داد حاکی از آن بود که زمانی که آنها صبحانه با پروتئین خوردند، در طول روز اشتهای آنها نسبت به غذا خوردن کمتر می شد.

حال با بهترین مواد پروتئینی برای صبحانه آشنا می شویم:

1-لوبیای سیاه[1]: لوبیای سیاه که سرشار از فیبرقابل حل شدن است، یک چربی سوز فوق العاده قوی مخصوصا برای شکم به شمار می رود. این ماده نه تنها باعث می شود که شما تا چندین ساعت سیر مانده و احساس گرسنگی نکنید، بلکه به حفظ ظاهر و اندام شما کمک می کند.

محققان مرکز پزشکی ویک فارست باپتیست دریافته اند که به ازای هر 10 گرم لوبیای افزوده شده در فیبر قابل حل که روزانه مورد مصرف قرار می گیرد، انباشتگی چربی شکم تا 3 و7 درصد به مدت پنج سال کاهش می یابد.

برای خوردن این میوه جادویی و شگفت انگیز به عنوان صبحانه از املتی که سرشار از لوبیای سیاه، سالسا (نوعی سس پرادویه گوجه فرنگی) و پنیر کالبی استفاده کنید.

این غذا را به همراه چای بخورید. چای شامل ترکیبی از کافئین و اپیگالوکاتچین3 و گالیت می باشد که به سرعت باعث کوچک شدن سلول های چربی ساز شما می شود. و شما در یک هفته 10 پوند وزن کم خواهید کرد.

2-روغن بادام تلخ: به گفته مارتا مک کیتریک متخصص علوم تغذیه روغن بادام تلخ سرشار از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان و چربی های اشباع نشده است. برخلاف تصور عموم مطالعات نشان داده اند که افرادی که روغن بادام تلخ می خورند نسبت به کسانی که از خوردن آن پرهیز می کنند، کمتر اضافه وزن پیدا می کنند و علاوه بر آن تا مدت زمان طولانی تری احساس سیری می کنند.خوردن روغن بادام تلخ به میزان یک قاشق غذاخوری در هر وعده غذایی کافی می باشد.

3-ماهی آزاد: میزان پروتئین سالم و طبیعی و چربی های سالم امگا3 موجود در ماهی مخصوصا ماهی آزاد یا سالمون وحشی باعث شادی و نشاط شما در طول روز می شود.

4-بوقلمون: می توان مقداری پیاز، فلفل، قارچ و گوشت بوقلمون را به همراه تخم مرغ برای شروع صبحی تازه مورد استفاده قرار داد. این غذا برای رفع خستگی بسیار مناسب است.

گوشت بوقلمون سرشار از منابعی نظیر امگا3، اسید های چرب بوده که ثابت کرده برای پیشرفت عملکرد و کارآیی مغز و تثبیت خلق عالی است و نیز از رشد سلول های چربی پیشگیری می کند.

5-گریپ فروت: به عنوان پیش غذا، این میوه بهترین منبع کاهش وزن به شمار می رود.

به کفته پاتریشیا بنان، حتی اگر شما در برنامه غذایی خود تغییری ندهید، خوردن نیمی از این میوه قبل از هر وعده غذایی به شما کمک می کند که بیش از یک پوند در هر هفته وزن کم کنید.

بنان می گوید: زمانی که افراد چاق قبل از هر وعده غذایی نیمی از این میوه را بخورند در طول 12 هفته به طور متوسط سه و نیم پوند وزن کم می کنند.

گریت فروت باعث کاهش ترشح هورمون چربی ساز و بالا رفتن میزان انسولین در بدن می گردد. این میوه 90 درصد آب دارد. باعث سیری شما گردیده و در نتیجه شما کمتر غذا می خورید و احساس سیری می کنید

6- فلفل دلمه ای: فلفل دلمه ای سبز، قرمز یا زرد، تازه یا منجمد، فلفل دلمه ای به هر شکلی که باشد، بهترین دوست تخم مرغ برای صبحانه شما به شمارمی رود. فلفل دلمه ای سرشار از ویتامین cبوده و خوردن آن به سوختن چربی های ذخیره شده و تبدیل کربن ها به انرژی کمک می کند.

همچنین مطالعات نشان می دهند که ویتامین c به جریان ساختن ماهیچه ها که در ارتباط با اسیدی چرب به نام کارتینین بوده و برای رشد و ترمیم ماهیچه ها لازم است، کمک می کند. تنها یک چهارم فنجان از فلفل دلمه ای قطعه قطعه شده برای افزودن به املت کافی است. و 150 درصد از میزان انرژی توصیه شده در هر روز را تامین می کند.

7-اسفناج: اسفناج سرشار از فیبر بوده و میزان کالری آن کم است و به گفته دکتر آرمول سرشار از انواع امگا3 و فولیت است و به کاهش احتمال حملات قلبی، سکته مغزی و پوکی استخوان کمک می کند.

 

[1]لوبیا سیاه از انواع مواد غذایی پرانرژی و مفید به شمار آمده که در کشورهایی مانند برزیل، اسپانیا، پرتغال و اکثر کشورهای امریکای جنوبی کشت می‌شود. محبوبیت این نوع لوبیا در میان بسیاری از افراد در کشورهای جنوبی قاره آمریکا مانند برزیل و مکزیک زیاد است. مردم کوبا و آمریکای شمالی بیشتر از این لوبیا برای تهیه سوپ‌های رسمی‌شان استفاده می‌کنند 

در ایران با توجه به کمبود لوبیا سیاه در بازار، این نوع لوبیا با قیمت بالاتری نسبت به دیگر محصولات انجام پذیرد.

منبع:یاهو/انتهای متن/

درج نظر