مولاوردی به دردهای زنان بی سرپرست و بدسرپرست توجه کند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توقع داریم معاون امور زنان ریاست جمهوری در ایام باقیمانده از دولت به دغدغه‌های اصلی زنان توجه داشته باشد، گفت: التیام دردهای مربوط به زنان بی سرپرست و بدسرپرست از مهم‌ترین خواسته‌های زنان کشور است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، نیره اخوان بیطرف  گفت: اخیرا معاونت امور زنان  و خانواده ریاست جمهوری گزارشی در مورد عملکرد خود به فراکسیون زنان ارائه نکرده است و آنچه که توقع ما و جامعه زنان بود برآورده نشده است.

خبرگزاری فارس: مولاوردی به دردهای زنان بی سرپرست و بدسرپرست توجه کند

وی افزود: در یک‌سال آخر دولت گذشته مقرر کرده بودیم که به میزان 100 هزار نفر زنانی که بدون سرپرست هستند و هیچ بیمه‌ای ندارد تحت پوشش بیمه قرار گیرند که درصد بیشتر حق بیمه آنها را دولت پرداخت کند این موضوع تصویب شد و مبلغ 200 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شد به دنبال آن توقع ما این بود که معاون امور زنان در دولت یازدهم این کار را اجرایی کند و توقع بود و هر سال تعدادی به گروه قبلی اضافه شود که این‌گونه نشد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: عملا این موضوع اجرایی نشده است و جلسات و تفاهم‌نامه‌ها خروجی لازم را نداشته است و هم اکنون بیش از یکسال است که خروجی قابل قبولی در مورد مسائل مربوط به امور زنان نداشته‌ایم.

اخوان ادامه داد: از سوی دیگر افراد معتاد زخم بزرگی بر دل جامعه است که بخشی از آنها را زنان تشکیل می‌دهند اما این گروه نیز تا کنون مورد توجه معاونت امور زنان نبوده است و توقع داریم در ایام باقیمانده بیشتر به نیازهای اساسی حوزه زنان پرداخته شود.

وی تصریح کرد: اصل نیاز مردم این امور است و پرداختن به مسائلی که درد زنان را درمان نمی‌کند فایده‌ای ندارد، بحث‌های حاشیه‌ای باید در کنار این امور اصلی مورد رسیدگی قرار گیرد اینکه درد را نشناسیم یا آنها را بشناسیم اما برای حل آنها راه‌کاری ارائه ندهیم فایده‌ای ندارد، التیام دردهای مربوط به زنان بی سرپرست و بدسرپرست که هیچ گونه حمایتی از آنها نمی‌شود از مهم‌ترین خواسته‌های جامعه زنان کشور است که باید مورد توجه معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده قرار گیرد.

اخوان تصریح کرد: تا زمانی که بگویند بودجه نداریم مصیبت‌ها همچنان پابرجاست.

/انتهای متن/

درج نظر