چشم‌های این زن بعد از وارد شدن ضربه به بینی‌اش، اندازه‌ی یک توپ گلف شد+عکس

خانم ۳۲ ساله‌ای به بخش اورژانس بیمارستانی مراجعه کرد. او به پزشکان گفت که چهار ساعت قبل ضربه‌ی شدیدی به بینی‌اش وارد شده است. چشم راست او به خاطر ضربه‌ای که به بینی‌اش وارد شد، به شدت متورم شده بود و بلافاصله پس از آن، باد کرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از الو دکتر، خانم ۳۲ ساله‌ای به بخش اورژانس بیمارستانی مراجعه کرد. او به پزشکان گفت که چهار ساعت قبل ضربه‌ی شدیدی به بینی‌اش وارد شده است. چشم راست او به خاطر ضربه‌ای که به بینی‌اش وارد شد٬ به شدت متورم شده بود و بلافاصله پس از آن٬ باد کرد. تورم مدام در حال بدتر شدن بود و کمی هم درد داشت.


بعد از تب٬ سینوزیت و آسیب جسمی٬ پزشکان یک سری آزمایش روی او انجام دادند. آنها تشخیص دادند که او دچار آمفیزم یا هواگرفتگی چشمی شده است که طی آن هوا٬ به بافت‌های نرم در اطراف چشم فشار وارد می‌کند. در موارد حاد٬ این بیماری ممکن است به نابینایی فرد بیانجامد چرا که فشار هوایی وارد شده می‌تواند در چشم جمع شود و به کمبود خون در عصب بینایی بیانجامد. اسکن‌ها هم نشان داد که استخوان بینی این خانم دچار ترک شده است٬ هرچند خود او نتوانست به خاطر بیاورد که چه چیزی باعث بروز این آسیب شده است.

پزشکان می‌گویند هنوز مشخص نیست که تَرک بینی‌اش به خاطر ضربه‌ی شدیدی بوده که به بینی‌اش وارد کرده یا اتفاقی رخ داده است. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که بینایی این خانم چندان دچار مشکل نشده و عصب بینایی‌اش هم آسیب شدیدی ندیده و می‌تواند با مصرف آنتی‌‌بیوتیک کم کم بهبود پیدا کند. پزشکان گفتند که تورم چشماش ظرف دو هفته خوب می‌شود.


در گزارش‌ها آمده که سایر نمونه‌های این نوع تورم در افرادی دیده شده که به دندانپزشک مراجعه کرده‌اند٬ خصوصا در زمان به کار بردن ابزارهایی که از جریان هوا در آنها استفاده می‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر