فرزندآوري عمر زنان را زياد مي‌کند

زناني که از بي خوابي هاي شبانه، کار شاق و پايان ناپذير تغذيه کودکان و اساسا مشکلات و نگراني هاي ذاتي بچه داري به تنگ آمده اند، شايد باور نکنند که فرزندشان عمر طولاني تري را براي مادرش به ارمغان آورده است.

0

به گزارش به دخت به نقل از صبحانه آنلاين، محققان انگليسي با بررسي وضعيت افزون بر 300 هزار زن، تاييد کردند که مادر شدن موجب ترشح هورمون هاي مقوي قلب، پيشگيري از سرطان و افزايش طول عمر زنان مي شود.

به گزارش ديلي ميل، براساس مطالعه اين محققان، احتمال مرگ زودهنگام زناني که مادر مي شوند، 20 درصد کمتر از همجنسان بدون فرزند آنها است.

اين تحقيق که در آن داده هاي افزون بر 300 هزار زن از 10 کشور اروپايي از جمله انگليس بررسي شد، شيردهي مادران را هم در افزايش عمر آنها موثر دانسته است.

گمان مي رود که تغييرات هورموني مرتبط با بچه دار شدن، سلامت قلب را تقويت مي کند و خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش مي دهد.

در طول 13 سال اجراي تحقيق ياد شده، 14 هزار و 383 تن از زنان مورد مطالعه جان سپردند. تقريبا شش هزار تن از اين زنان بر اثر سرطان و دو هزار و 400 نفر به خاطر بيماري قلبي جان خود را از دست دادند.

در اين ميان، دانشمندان متوجه شدند احتمال مرگ زناني که فرزند داشتند، يک پنجم کمتر از ديگران بود و علاوه بر اين، زناني که نخستين فرزند خود را در سال هاي 20 سالگي به دنيا آورده بودند، از سلامت بهتري برخوردار بودند.

اين تحقيق که نتيجه آن در مجله BMC Medicine منتشر شد، همچنين نشان مي دهد که زنان داراي دو و يا سه فرزند با احتمال کمتري در زمينه مرگ ناشي از سرطان مواجه بودند و شيردهي نيز به ميزان هشت درصد از احتمال مرگ مادران جلوگيري کرده بود.

تحقيقات قبلي ارتباط شيردهي با افزايش عمر و نيز کاهش خطر سرطان سينه را ثابت کرده و نشان داده است که يک سال شيردهي زنان در طول عمرشان به ميزان پنج درصد از احتمال ابتلاي انان به سرطان سينه مي کاهد.

اين امر مي تواند ناشي از کاهش سطح استروژن، هرموني که موجب سرطان سينه مي شود، به واسطه شيردهي باشد . شيردهي همچنين مي تواند موجب تغيير سلول ها در سينه و مقاوم تر شدن آنها در برابر تغييرات منجر به سرطان شود.

براساس اين گزارش، فرزند اوري براي زنان تغييرات هورموني محافظتي در پي دارد ، براي سلامت مردان خوب است و نشاط را نيز به زندگي زوجين تزريق مي کند.

/انتهای متن/

درج نظر