گياهاني که بايد در دوران بارداري از آنها اجتناب کنيد

بهتر است در دوران بارداري از اين محصولات گياهي دوري کنيد و از آنان دوري کنيد اين مواد خوراکي توسط پزشکان براي زنان باردار منع شده اند و به خاطر سلامتي جنينشان نبايد مصرف کنند.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران ،بهتر است در دوران بارداري از اين محصولات گياهي دوري کنيد و از آنان دوري کنيد اين مواد خوراکي توسط پزشکان براي زنان باردار منع شده اند و به خاطر سلامتي جنينشان نبايد مصرف کنند.دکتر حسن اکبري متخصص آسيب‌شناسي و محقق طب اسلامي ايراني گفت: يکي از اصول طبيعت درمانگران در پيشنهادهاي گياهي که براي بيماري‌هاي مختلف به بيماران مي‌دهند، اين است که همه داروهاي گياهي کاملاً بي‌خطر نيستند و براي استفاده بيشتر و بهره از گياهان بايد ابتدا برخي از اطلاعات اساسي را درباره آن‌ها کسب کنيم.
وي افزود: اگر چه به خاطر اين که ترکيبات مؤثر داروهاي گياهي نسبت به داروهاي شيميايي رقيق‌تر و در نتيجه اثرات جانبي آن‌ها کمتر است، اما همچنان بايد در استفاده از داروهاي گياهي با احتياط عمل کرد. يکي از نخستين دستورات احتياطي در اين زمينه توجه به اين مسئله است که تا وقتي کاملاً مطمئن نشده‌ايد که گياهي برايتان مناسب است، آن را مصرف نکنيد و در اين باره هيچ کس مثل متخصص اين حوزه نمي‌تواند کمک کننده باشد.
اين متخصص طب سنتي اظهار داشت: گاهي عوارض سرخود از برخي داروهاي گياهي مي‌تواند نتايج بسيار بدي به همراه داشته باشد. يکي از زمان‌هايي که به هيچ وجه نبايد دارويي گياهي را بدون مشاوره با پزشک مصرف کرد، دوران بارداري است. مهم‌ترين دليل اين موضوع اين است که برخي از گياهان باعث سقط جنين مي‌شوند.
وي خاطرنشان کرد: زنان باردار بايد از خوردن گياهاني چون پوست ريشه زرشک، بابونه گاوي، پونه معطر، کدو تلخ، سنبل چيني، جعفري فرنگي و نعنا کوهي پرهيز کنند. همچنين مصرف زياد کرفس و جعفري نيز براي زنان باردار مشکل آفرين است. از جمله ممنوعيت‌هاي گياهي زنان باردار استفاده از کافئين است، چرا که از نظر علمي ارتباط مستقيم بين مصرف کافئين در دوران بارداري و سقط جنين ثابت شده است.

/انتهای متن/

درج نظر