اظهار نظر نماینده اصلاح طلب در مورد جایگاه زنان و جوانان در لیست های انتخابی

خیلی از آقایان و افرادی که پا به سن گذاشتند، ولو این که شایستگی دارند، باید به نفع زنان وجوانان خود را کنار بکشند و میدان را مهیا کنند که این اتفاق بیافتد البته ممکن است در لیست‌هایی که می‌دهیم بنا به علل مختلف این امر محقق نشود، ولی دیدگاه این است که میدان بیش از پیش به جوانان و زنان سپرده شود.

0

یک نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت که اصلاح طلبان بنا دارند جایگاه قابل توجهی را برای زنان و جوانان در لیست‌های انتخابات مجلس در نظر بگیرند.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، محمدرضا تابش، اظهار کرد : خیلی از آقایان و افرادی که پا به سن گذاشتند، ولو این که شایستگی دارند، باید به نفع زنان وجوانان خود را کنار بکشند و میدان را مهیا کنند که این اتفاق بیافتد البته ممکن است در لیست‌هایی که می‌دهیم بنا به علل مختلف این امر محقق نشود، ولی دیدگاه این است که میدان بیش از پیش به جوانان و زنان سپرده شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس درباره‌ی ویژگی‌های لازم برای کاندیداهای اصلاح طلب انتخابات آینده مجلس اظهار کرد: نکته اول دلبستگی و تعهد این افراد نسبت به نظام و انقلاب است زیرا ما نمی‌خواهیم خود زنی کنیم بلکه می‌خواهیم کاندیداهایمان از سد هیات‌های اجرایی و نظارتی بگذرند.

وی کارآمدی و خوش نامی، تخصص و علم را مولفه دوم مورد نیاز برای کاندیداها عنوان و خاطر نشان کرد:‌ این افراد باید کسانی باشند که در جامعه فعالیت‌ها و کارهایی انجام داده باشند و مردم به صداقت و اخلاق و محسنات آنها پی برده باشند.نکته دیگر هم این است که قدرت رای آوری داشته باشند و گزینه‌هایی باشند که بتوانند رای مردم را کسب کنند.

وی ادامه داد: خیلی‌ها از نظر شخصیتی اهل این نیستند که خود را نزد مردم مطرح کنند به هر حال انتخابات مجلس است و کاندیداها باید در مجالس و محافل و اجتماعات مردم شرکت کنند. ممکن است فردی آدم خوبی باشد، اما بهره‌مند از این صفت نباشد و تبعا نمی‌تواند رای بیاورد.

تابش درباره‌ی این که اصولگرایان ضعف تشکیلاتی و رهبری را از مشکلات اصلاح طلبان در انتخابات می‌دانند نیز گفت: خوب است که اصولگرایان در بیان علت این مساله هم جسارت لازم را داشته باشند . آیا تشکیلاتی برای اصلاح طلبان مانده که با انگ و اتهام مواجه نشود. آیا شخصیت‌هایی مانده‌اند که دوره‌ای از محدودیت را تحمل نکرده باشند.

وی در پایان اظهار کرد: مسلما این ها ما را با مشکل مواجه می‌کنند و ما امیدواریم دولت جدید بیشتر به شکل گیری تشکل‌های حزبی و صنفی بها دهد و امنیتشان را تامین و تضمین کند. و این جرات و جسارت را داشته باشد که از دخالت نهادهای موازی در این امور ممانعت کند.

/انتهای متن/

درج نظر