آمریکا؛ هر ۹ ثانیه یک زن مورد خشونت

آمریکا از جمله کشورهایی است که زنان در این کشور در معرض طیف وسیعی از خشونتهای خانوادگی قرار دارند، طبق آمار ارائه شده، هر نه ثانیه یک زن مورد خشونت یا ضرب و جرح قرار می گیرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آمار منتشر شده توسط یک سازمان مستقر در آمریکا موسوم به «ائتلاف برای مقابله با خشونتهای خانوادگی» نشان می دهد زنان در جامعه آمریکا قربانی طیف وسیعی از خشونتهای خانوادگی اند که ابعاد مختلف زندگی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق آمار ارائه شده، در آمریکا هر نه ثانیه یک زن مورد خشونت یا ضرب و جرح قرار می گیرد. همچنین بطور متوسط تقریبا بیست زن یا مرد در هر دقیقه توسط شریک زندگی شان مورد آزار و اذیب بدنی قرار می گیرند که در طول یکسال بیش از ده میلیون نفر را شامل می شود. زنان در سنین هجده تا بیست و چهار سال در معرض بیشترین آزار و اذیت توسط شریک زندگی شان قرار دارند بطوریکه یک نفر از هر سه زن در مرحله ای از زندگی اش به نوعی مورد خشونت بدنی قرار می گیرد.

وجود سلاح در میان خشونتهای خانوادگی خطر قتل را در کل کشور  پانصد درصد افزایش می دهد و این درحالی است که نوزده درصد خشونتهای خانوادگی در آمریکا با استفاده از سلاح است و فقط سی  و چهاردرصد مجروحان این خشونت تحت مراقبتهای درمانی قرار می گیرند.  طبق آماری که سال دو هزار و چهارده  منتشر شد،‌ زنان در آمریکا در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه یافته یازده برابر بیشتر از مردان با احتمال کشته شدن با سلاح مواجهند و یک نفر از هر سه مقتول زن بدست شریک زندگی اش به قتل می رسد. این رقم در مورد مردان یک نفر در هر بیست نفر است.

تعرض جنسی یکی از خشن ترین و متداول ترین جرایم بر ضد زنان در آمریکا است بطوریکه یک نفر از هر پنج زن در مرحله ای از زندگی اش مورد تعرض جنسی قرار می گیرد.

بعلاوه، قربانیان خشونتهای خانوادگی در آمریکا کلا معادل دستمزد هشتاد میلیون روز کاری در سال زیان می بینند که در مجموع فراتر از هشتاد و سه میلیارد دلار در سال است. همچنین بین بیست و یک تا شصت درصد قربانیان به علت عوارض خشونتهای روانی و بدنی شغل شان را از دست می دهند. حتی بسیاری زنان در محل کارشان به قتل می رسند.

طبق نتایج مطالعات صورت گرفته، در زنانی که مورد خشونتهای خانوادگی قرار میگرند، خطر  افسردگی و اقدام به خودکشی به مراتب بیشتر است. این زنان همچنین در معرض طیفی از مشکلات جسمانی و انواع بیماریها از جمله پرفشاری خون، بیماریهای قلبی عروقی و حتی سرطان قرار دارند و خطر اعتیاد به الکل و مواد مخدر در آنها بیشتر است.

/انتهای متن/

درج نظر