چه کسانی جزء یک درصد ثروتمند جهان هستند؟

آمارهای جدید نشان می‌دهد یک درصد جمعیت جهان از 99 درصد مردم کره زمین، ثروتمندترند.

0

به گزارش به دخت به نقل از فرهنگ نیوز، نیمی از ثروت جهان در اختیار تنها یک درصد جمعیت کره زمین قرار دارد. بهمن ماه سال گذشته، آکسفام – موسسه بین المللی برای ریشه‌کنی فقر – نسبت به گسترش نابرابری در جهان هشدار داد. آمارها حاکی از آن است که تا پایان سال 2016، یک درصد مردم جهان ثروتمند‌تر از 99 درصد جمعیت کره زمین می‌شوند. یک درصد ثروتمندان جهان بزودی 50.4 درصد ثروت کره زمین را در اختیار خواهند داشت.

گزارش‌ها درباره ثروت جهان در سال 2015 نشان داد تنها این میلیاردرها نیستند که در لیست یک درصدی ثروتمندان جهان قرار دارند. بنابر این گزارش، هر فردی که بیش از 760 هزار دلار ثروت داشته باشد، جزء یک درصد ثروتمند جهان محسوب می‌شود.

چه کسانی جزء یک درصد ثروتمند جهان هستند؟
همچنین 123 هزار میلیونر (با ثروت بیش از 50 میلیون دلار) 45 درصد ثروت جهان را به تنهایی دارا هستند. در این گزارش آمده است: 3.4 میلیارد نفر در جهان (معادل 71 درصد جمعیت کره زمین) ثروتی کمتر از 10 هزار دلار دارند. این درحالی است که کمتر از یک درصد جمعیت جهان، 45 درصد ثروت کره زمین را دارا هستند. در پایان این گزارش آمده است نابرابری در توزیع ثروت جهان بسیار مشهود است. درحالی که ثروتمندان هر روز به دارایی‌های خود می‌افزایند، 50 درصد جمعیت جهان کمتر از 3 هزار دلار ثروت در اختیار دارند.

/انتهای متن/

درج نظر