اعتراض به قانون گذرنامه بخش جدیدی از فرافکنی‌های معاونت امور زنان

یک کارشناس امور زنان با بیان اینکه چند درصد خانم‌ها دغدغه رفتن به خارج از کشور را دارند که برای آن دغدغه اجازه همسر را داشته باشند؟، گفت: اعتراض به قانون «خروج زنان از کشور» بخش دیگری از سریال فرافکنی‌های معاونت امور زنان است.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، عشرت شایق با بیان اینکه به نظر می‌رسد سریال فرافکنی‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پایان ندارد، گفت: با توجه به اینکه ما هم اکنون قوانین مشخص و مصوبی را داریم که در حمایت از خانواده است احقاق حقوق زنان است اما متأسفانه هیچ اراده‌ای جهت اجرایی شدن این قوانین وجود ندارد.

وی افزود: گزارش عملکرد اجرایی شدن قوانین در حوزه زنان بر عهده دولت است اما هم اکنون هیچ خبری از اجرایی شدن آنها نیست از قانون افزایش مرخصی زایمان مادران تا قانون تسهیل ازدواج جوانان، قانون بیمه زنان خانه دار و قوانین مفصل دیگری مانند قانون عفاف و حجاب که در راستای دفاع از حقوق زنان به تصویب رسیده است اما هیچکدام اجرایی نشده است.

شایق تصریح کرد: به مرور احساس می‌شود برخی از مسئولان اصلا این قوانین را باور ندارند یا مصوبات مجلس را جدی نمی‌گیرند یا مأموریت دارند که ما را با طرح مباحثی مانند ورود زنان به ورزشگاه‌ها یا اصلاح قانون گذرنامه خیلی جهانی کنند.

این کارشناس امور زنان اظهار داشت: بنده احساس می‌کنم در معاونت امور زنان ریاست جمهوری به جای انجام وظایف اولیه یعنی پیگیری اجرای قوانین در دستگاه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در حوزه زنان امور دیگری در اولویت قرار گرفته است، سال گذشته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده کار گروه فقر را راه‌اندازی کرد اما هیچ گزارشی در مورد عملکرد آن در دوسال گذشته منتشر نشده است.

شایق ادامه داد: متأسفانه مسائل حوزه زنان بسیار دم دستی انگاشته می‌شود و با طرح برخی مسائل جنگ علنی را با مردان مطرح می‌کنند ما در خانواده دو موضوع حقوق و تکالیف را داریم اما معاونت امور زنان بر روی حقوق دست گذاشته و تکالیف را فراموش کرده است، اگر بحث احقاق حقوق زنان است بهتر است معاونت امور زنان نیز ابتدا به دنبال اجرای حقوقی باشد به عنوان قانون به تصویب رسیده است.

وی گفت: گاهی شاهد هستیم مسئولان حوزه زنان آمارهایی را مطرح می‌کنند بدون اینکه گزارش عملکرد ارائه دهند به عنوان مثال اگر آمارهایی مانند کاهش سن اعتیاد دختران وجود دارد که آن را در رسانه‌ها و مصاحبه‌های خود مطرح می‌کنند باید پاسخ داده شود که معاونت امور زنان، بهزیستی وزارت ورزش و جوانان برای حل این مشکل چه کرده‌اند؟ اگر این آمارها صحیح است به جای ارائه آنها بهتر بود به فکر راه حل باشند.

شایق تصریح کرد: چند درصد خانم‌ها دغدغه رفتن به خارج از کشور را دارند که باز هم برای آن دغدغه اجازه همسر را داشته باشند آیا اصلا این تعداد به درصد می‌رسند؟ چرا معاون رئیس جمهور در امور زنان تا این حد علاقه‌مند است دغدغه‌های جمعیت زیر یک درصد را مطرح کند تا نسبت به سایر مسئولیت‌های انجام نشده فرافکنی شود.

/انتهای متن/

درج نظر