جشنواره‌اي که امنيت اجتماعي بانوان را تأمين مي‌کند

جشنواره مد‌و پوشش اسلامي به منظور حفظ امنيت بانوان و الگوسازي پوشش مناسب آنها در پايتخت برگزار مي‌شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از باشگاه خبرنگاران، پوشاک بارزترين نشانه‌ي فرهنگي و مهم ترين مظهر قومي در بين جوامع مختلف به شمار مي‌آيد تا جايي که برخي کارشناسان معتقدند با تغيير نحوه‌ي پوشش يک جامعه، نوع معشيت و شيوه توليد آنها نيز دچار دگرگوني و تحولاتي در ساختار زندگي اجتماعيشان به وجود آورد.
در ايران از گذشته تا به امروز در قوم‌ها و طايفه‌هاي مختلف پوشش‌هاي گوناگوني وجود داشته است اما رفته رفته و با ورود تکنولوژي در کشور گويا نوع پوشش افراد هم تغيير کرد. چراکه پوشش بسياري از ايرانيان تغيير و شکل جديدي به خود گرفت تا جايي که اين تغييرات تا حدودي برخي از مسئولان کشور را به فکر واداشت و درصدد برآمدند تا با برگزاري جشنواره‌هاي گوناگون دراين حوزه، نوع پوشش اصلي و اصيل ايراني را به ياد مردم بازگردانند.
ورود مدرنيته به جامعه شهري و توسعه مفاهيم جديد در حوزه مد و پوشش در جامعه از يک طرف و جايگاه ويژه پوشش به عنوان يکي از شاخص‌هاي سبک زندگي اسلامي-ايراني در ابعاد زندگي فردي،‌ خانوادگي و اجتماعي زنان از سوي ديگر لزوم توجه ويژه به اين حوزه را مي‌طلبد.
معدني پور مديرکل امور بانوان شهرداري تهران درخصوص برگزاري جشنواره مدو پوشش اسلامي ايران مي‌گويد: اين جشنواره براي دومين سال پي‌در‌پي و با تاکيد بر خانواده و ترويج سبک زندگي اسلامي-ايراني در کشور برگزار مي شود. جشنواره مد وپوشش اسلامي براساس ارزش‌هاي اسلامي- ايراني، پرهيز از ارائه طرح هاي تقليدي و عدم استفاده از المان‌هاي غير ايراني برروي لباس، سهولت و راحتي در پوشيدن لباس برگزار مي شود همچنين کليد طرح‌‌‌‌‌‌‌ها با شاخص‌هاي فرهنگ عمومي و ارزش‌هاي اسلامي-ايراني و اسلوب‌هاي علمي و مدرن تطايق خواهند داشت.اميد است با برگزاري چنين جشنواره‌هايي تناسب و تجانس بين پوشش و فرهنگ بومي مردم ايران زمين برقرار شود.

/انتهای متن/

درج نظر