فریب آرامش‌های لحظه‌ای را نخور

قدم پنجم برای رسیدن به آرامش نخوردن فریب لذت‌های آنی و آرامش‌های لحظه‌ای است. یکی از مصداق‌های این آرامش‌های لحظه‌ای خرید کردن است. خرید کردن بدون نیاز و تنها به خاطر لحظه‌ای آرامش.

0

نسیم شهسواری/

دستیابی به آرامش یک فرآیند مستمر است؛ فرآیندی مستمر که قدم به قدم و مرحله و مرحله به جلو پیش می‌رود و راهی یک‌شبه و آنی و لحظه ندارد.

اگر تابه‌حال آن‌قدر که می‌خواهید به آرامش دست نیافته‌اید و هنوز در گوشه ای از دل تان و وجودتان کمی دلواپسی و ناراحتی است عجله نکنید، چون هنوز مسیر ادامه دارد و شما در نیمه‌های راه هستید.

خیلی از آدم‌ها هستند که در همین نیمه راه می‌مانند، خسته می‌شوند و به دنبال راه‌های آرام‌بخش زودگذرند؛‌ لذت‌های آنی و زود گذری که آن‌ها از رسیدن به آرامشی عمیق و ماندگار و همیشگی بازمی‌دارد.

قدم پنجم برای رسیدن به آرامش همین نخوردن فریب لذت‌های آنی و آرامش‌های لحظه‌ای است

یکی از مصداق‌های این آرامش‌های لحظه‌ای خرید کردن است. خرید کردن بدون نیاز و تنها به خاطر لحظه‌ای آرامش.

مطمئناً همه شما این حس را تجربه کرده‌اید، زمانی كه حال خوشی ندارید به مغازه‌ای بروید و جنسی را كه شاید نیازی هم به آن ندارید خریداری كنید. این احساس خوشایند است زیرا شما را به درجه بالای خوشحالی می‌رساند و روحیه‌تان را بهبود می‌بخشد. ولی مواظب باشید تمایل به خرید كردن در زمان‌های مختلف دزد وقت، پول و آرامش و عمیق و ماندگار شماست.

فریب آرامش‌های لحظه‌ای را نخورید.

/انتهای متن/

 

درج نظر