حمله پلیس آمریکا به زن باردار با شوکر الکتریکی

پلیس شیکاگو یک زن باردار که ۸ ماه از بارداری‌اش می گذشت را به خاطر تخلف رانندگی با شوک الکتریکی مورد حمله قرار داد.

1

سرویس خبر به دخت/

  پلیس شیکاگو به زنی که هشت ماه از بارداری‌اش می‌گذشت به خاطر تخلف رانندگی با سلاح شوک الکتریکی حمله کرد.

 یک ناظر اداره پلیس شیکاگو می‌گوید  افسری که به این زن  که مدت زمان اندکی به وضع حمل وی باقی مانده بوده با شوک الکتریکی حمله کرده می گوید که از بارداری او خبر نداشته است.

اداره پلیس شیکاگو گفته است این افسر پلیس هیچ تخلفی انجام نداده و تنها به وظیفه‌اش عمل کرده است.

این زن باردار به خاطر اینکه اتومبیلش را در محلی مخصوص افراد معلول پارک کرده و هنگام جریمه شدن سعی به فرار از محل مورد نظر داشته است، با شوک الکتریکی مورد حمله قرار گرفته است.

استفاده پلیس آمریکا از سلاح‌های شوک الکتریکی با اعتراض گسترده فعالان حقوق بشر روبرو بوده است؛ سازمان عفو بین‌الملل در فوریه امسال با انتشار گزارشی از نهادهای مجری قانون و پلیس آمریکا خواسته است استفاده از این سلاح‌ها را که از سال 2001  به مرگ 500 نفر منجر شده است را متوقف کنند.

بررسی آمار مربوط به مرگ و میرهای ناشی از استفاده از این سلاح‌ها نشان می‌دهد پلیس آمریکا در مواقع غیر ضروری نیز به قوه قهریه متوسل می‌شود.چندی پیش یک دختر 20 ساله آمریکایی به نام «دنیل مادزلی» که در ایالت فلوریدا با شوک الکتریکی هدف قرار گرفته بود، جان خود را از دست داد.

انتشار فیلمی از یک افسر پلیس شیکاگو که روزنامه‌نگارانی را که در حال فیلمبرداری از محوطه یک بیمارستان بودند، دستگیر کرده و آنها را تهدید می‌کند که حق آزادی آنها را سلب می‌کند ـ این حق در متمم قانون اساسی اول آمریکا مورد تأکید قرار گرفته است ـ، با موج گسترده‌ای از اعتراض فعالان حقوق مدنی همراه بود که خشونت اداره پلیس شیکاگو، به خصوص در برخورد با معترضان جنبش ضدسرمایه‌داری وال‌استریت را محکوم کرده بودند.

منبع : وفا/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)