کودکان مادران هپاتیتي باید هرسال تست‌ شوند

یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد کودکان گفت: نوزادانی که مادران آنها به هپاتیت ب مبتلا هستند باید هرسال تحت تست‌ های کبدی قرارگیرند.

1

سرویس خبر به دخت/

 دکترمهری نجفی  گفت: بااجرای طرح واکسیناسیون هپاتیت ب شیوع آن درکودکان کاهش پیداکرده است ، اما نوزادان مادران مبتلا به هپاتیتب ممکن است به اين بيماري مبتلا شوند و حتی تزریق  واکسن نیز تاثیری درآنها نخواهد داشت.

وی بابیان اینکه مادران باید ازنظرهپاتیت ب بررسی  شوند، تصریح کرد: مقدار زیادی ویروس هپاتیت ب در بدن کودکانی که از طریق مادر مبتلا می‌شوند وجود دارد، ولی ممکن است آزمایشاتی که برای آنها انجام می‌شود تا سال‌ها طبیعی باشد.

دکترنجفی ادامه داد: نوزادانی که مادران آنها به این ویروس مبتلا هستند ، بایدهرسال یک بارتحت آزمايش‌های کبدی قرار گیرند. اگر این تستها 5/1تا 2 برابرنرمال باشد، باید برای درمان آنها اقدام کرد.

این فوق تخصص گوارش کودکان در پایان یادآور شد: هپاتیت ب یک نوع عفونت ویروسی است که ویروس آن ازطریق محصولات خونی انسان را مبتلا می‌کند و با سه نوبت واکسیناسیون می‌توان ازبروز آن جلوگیری کرد. بیماران مبتلا به این ویروس بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد هستند.

.منبع : وفا/انتهای متن/

نمایش نظرات (1)