تولد زود رس نوزاد نحیف در کشتی تفریحی

به گزارش اسوشیتد پرس یک زن اهل ایالت یوتا آمریکا  به طور ناگهانی در یک کشتی تفریحی ماهها زودتر از تاریخ مقرر وضع حمل کرد.

0

امیلی مورگان گفت: روز سه شنبه  پزشکان امید به زنده ماندن پسر او را نداشتند، اما برخلاف تصور آنها شش های قوی، دستگاه انکوباتور موقتی و رسیدن زود هنگام به پورتوریکو باعث زنده ماندن نوزاد شدند.

هم اکنون این نوزاد تحت مراقبت های پزشکی در شهر میامی است.

به گفته خانم مورگان 28 ساله قرار بود که در ماه دسامبر نوزاد به دنیا بیاید، اما درد زود هنگام زایمان  از تاریخ 31 آگوست بر او مستولی شد.

این حاملگی به گفته مورگان عادی بوده و پزشک او با سفر تفریحی برای جشن گرفتن سومین سالگرد تولد  دختر مورگان موافقت کرده بود.

اما مورگان و همسرش بلافاصله پس از مشاهده خون از نیروی امداد پزشکی در کشتی کمک گرفتند.

پزشک حاضر در کشتی رویال کارائیب به مورگان گفت:به دلیل اینکه 14 ساعت زمان لازم بود تا کشتی به نزدیکترین بندر پورتوریکو برسد ، من فکر می کردم که  او نمی تواند وضع حمل  کند.

اما مورگان می گوید: با توجه به این امر که می دانستم نوزادم دارد به دنیا می آید به بعد موکول کردن زایمان را  انتخابی درست نمی دانستم.

پس از وضع حمل در ابتدا پزشکان به او گفتند  که مورگان سقط جنین کرده و بایستی کمی استراحت کند.اما خانم مورگان اصرار به دیدن  نوزادش داشت.

سرانجام پس از 45 دقیقه بعد از زایمان گروه امداد اعلام کردند که نوزاد زنده است اما  امید به زنده ماندن او در دراز مدت وجود ندارد.

آنها نوزاد را در حالی که حوله هایی به دور بدن او پیچیده شده بود ا نزد مادر آوردن د.نوزاد با حالتی از سستی و ب اصدای ضعیف می گریست.

رنگ پوست نوزاد صورتی بوده و خوشبختانه شش های او قوی و سالم بودند.

دکتر برادلی یودر رئیس امور پزشکی واحد مراقبتهای ویژه نوزادان از دانشگاه یوتا می گوید:در نوزادانی که زود رس بوده و امکان دسترسی به بیمارستان را ندارند،امید به زندگی کمتر از 10 درصد است.

اما من صادقانه می گویم که از زنده ماندن این نوزاد بسیار خوشحال و متعجب هستم.

پس از سپری شدن ساعاتی از زایمان، مورگان اصرار بر آن داشت که نوزادش را در حوله های خشک و تمیز قنداق کنند و او به تیم پزشکی کمک کرد که بسته های سرم نمک را به دور نوزادش برای درست کردن  یک اینکوباتور موقتی بپیچند.

با بالا بردن سرعت کشتی توسط ناخدا،مسافران دو ساعت سریعتر به مقصد رسیدند.و دو آمبولانس این خانواده را به سرعت به بیمارستان رساندند و آنها چند روز بعد به بیمارستان کودکان در شهر میامی انتقال یافتند.

به گفته مقامات رسمی رویال کارائیب:ناخدای کشتی جهت را تغییر داده و به سمت نزدیکترین بندر در سان خوآن پورتوریکو با سرعت بالا کشتی را حرکت داد و در این فاصله اعضای تیم پزشکی کشتی بتوانند کمک های لازم را برای مادر و نوزاد انجام دهند.

حال هایدن نوزاد پیش رس به گفته مورگان در شهر میامی رو به بهبود است و تا 19 ماه دسامبر که قرار بود در آن تاریخ به دنیا بیاید تحت مراقبت های پزشکی است.

خانواده هایدن امیدوارند که او به اندازه کافی قوی باشد تا ظرف مدت چند هفته به بیمارستان یوتا منتقل شود.

هنوز علت اصلی  زایمان زود هنگام مورگان به طور کامل مشخص نیست اما به گفته پزشکان شاید علت آن کمبود آب بدن مادر باشد.

مورگان می گوید که صورت حساب های سرسام آور پزشکی مسئله ای برای این خانواده به شمار می رود.

و آنها کمک های آنلاین (اینترنتی) را برای اینکه از عهده پرداخت این هزینه ها بر آیند، قبول می کنند.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر