80 درصد طلاق‌ها در کرمان توافقی است

معاون پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي دادگستري استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته 3350 مورد طلاق در استان کرمان رخ داده است.

4

سرویس خبر به دخت/

“حسین صعید”، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی  این استان گفت: طبق آمار 80 درصد طلاق ها در استان کرمان به صورت توافقی انجام می‌شود .
همچنین در این نشست” حمید خالقی”، معاون پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي دادگستري استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته 3350 مورد طلاق در استان کرمان رخ داده است.
وی بیان کرد: یکی از اقدامات معاونت پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي ، بررسی معضلات مبتلا به استانها است . بدین ترتیب این معاونت در استان کرمان با موضوع طلاق های توافقی، کارگاه آموزشی را در پنج مبحث برگزار می‌کند.
خالقی گفت: در همین راستا حدود 4000 نفر افراد در شرف ازدواج شهر کرمان باید به صورت اجباری مهارت‌های زندگی را فرا بگیرند.
وی تاکید کرد: افراد باید در این کارگاه های آموزشی که پیش شرط ازدواج است ،شرکت کنند .زوجین باید هنگام عقد ، به همراه برگه آزمایشی این گواهینامه را نیز ارایه کنند .
معاون پيشگيري از وقوع جرم و آسيب هاي اجتماعي دادگستري استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: بزودی این کارگاه ها در تمام شهرستان های استان برگزار خواهد شد. روسای دفاتر ثبت ازدواج و طلاق هم می‌توانند بسته‌هایی که حاوی مطالب آموزشی را در اختیار افراد قرار دهند.

منبع :ایسنا/انتهای متن/

نمایش نظرات (4)