200 هزار کودک تحت پوشش طرح «یک وعده غذای گرم»

بنابر اظهارات رییس سازمان بهزیستی کشور، هم‌اکنون 180 تا 200 هزار کودک تحت پوشش طرح «یک وعده غذای گرم» بوده و از آن بهره‌مند هستند.

0

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: با همکاری بهزیستی و وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت، سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر 8 سال تدوین و نهایی شده و به زودی با حضور 3 وزیر از این سند رونمایی خواهیم کرد. همچنین تمامی کارهای مقدماتی برای اجرای آن انجام و برنامه عملیاتی آن نیز تدوین شده است و هیچ مشکلی برای اجرا وجود ندارد.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی‌بندپی در «نخستین همایش ملی رشد و تکامل همه‌جانبه کودک، جهشی به سوی عدالت اجتماعی» که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علیرضا مرندی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد عنوان کرد: دوران کودک از ارزشمندترین دوران تکامل رشد و شخصیت افراد محسوب می‌شود به طوری که هرچقدر در این زمینه سرمایه‌گذاری کنیم باز هم کم است.

وی ادامه داد: قطعا با سرمایه‌گذاری‌های درست در این زمینه می‌توانیم در آینده به جایگاه بهتری دست یافته و به ایجاد فصل پویای اجتماع‌محور کشور در آینده امیدوار باشیم.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بهزیستی با رویکرد اجتماع‌محور و همچنین درک اهمیت این دوران اقداماتی را در این حوزه به انجام رسانده است، زیرا این سازمان بزرگترین نهاد متولی امور کودکان در کشور محسوب می‌شود.

بندپی درخصوص اقدامات بهزیستی در حوزه کودکان تصریح کرد: نخستین کار بهزیستی در حوزه کودک در مناطق محروم صورت گرفته است به طوری که از کودکان بی‌بضاعت مناطق محروم در مهدها ثبت‌نام به عمل آمده و شرایطی را فراهم کرده‌ایم که آنها نیز در روستامهدها حضور پیدا کرده و از یک وعده غذای گرم استفاده کنند.

وی ادامه داد: هم‌اکنون 180 تا 200 هزار کودک از طرح یک وعده غذای گرم ارائه شده توسط سازمان بهزیستی کشور استفاده می‌کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین خانواده‌هایی که توان پرداخت شهریه‌ها در مهدها را نداشته باشند نیز مورد حمایت بهزیستی قرار گرفته تا به صورت رایگان در مهدها پذیرش شوند.

بندپی در ادامه به انعقاد برخی تفاهم‌نامه‌ها در حوزه کودکان توسط بهزیستی با سایر دستگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد در راستای تقویت استعدادها و خلاقیت کودکان منعقد کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: به زودی تفاهم‌نامه‌ای با حوزه علمیه به امضا خواهیم رساند تا در راستای اجرای کارهای فرهنگی در مهدها از پتانسیل حوزه‌های علمیه نیز برای تدوین محتوای آموزشی در این مراکز استفاده شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر آموزش و پرورش نسبت به اینکه دبیرخانه سند رشد و تکامل یکپارچه کودکان زیر 8 سال در چه محلی مستقر شود، انتقاداتی دارد؛ اظهار کرد: برای بهزیستی هیچ فرقی نمی‌کند دبیرخانه این سند در کجا مستقر باشد اما با توجه به آنکه بهزیستی متولی امور کودکان در کشور است، بهتر است این دبیرخانه در بهزیستی مستقر شود.

بندپی در پایان گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در آستانه تدوین لایحه بودجه سال 1395 و همچنین برنامه ششم توسعه قرار داریم، امیدواریم هرچه زودتر این سند نیز به مرحله اجرا برسد.

/انتهای متن/

درج نظر