دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان،به حمایت نشدن عادت کرده‌ایم

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان گفت: قبل از اعزام به مالزی حمایت خوبی از ما صورت نگرفت و ما به این شرایط عادت کرده‌ایم و تنها به خاطر دل خودمان و خانواده و مردم تلاش می‌کنیم.

0

به گزارش به دخت به نقل زا ایسنا، فرزانه توسلی درباره مسابقه‌های فوتسال قهرمانی زنان آسیا اظهار کرد: مسابقه‌های مالزی خیلی سنگین بود و واقعا تمام تیم‌ها همه با آمادگی کامل آمده بودند. تیم‌های آسیایی روز به روز پیشرفت می‌کنند. با این حال از همان ابتدا ما هم قسم شده بودیم که برای قهرمانی بجنگیم و تمام تلاش‌مان را هم انجام دادیم. خدا هم کمک‌مان کرد که به این موفقیت برسم.

توسلی درباره انتخاب خود به عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها گفت: واقعیت این است که در زمین همه با هم کار کردیم و با کار گروهی به موفقیت رسیدیم اما پست دروازه‌بانی خیلی تخصصی است و من وقتی می‌دیدم بچه‌ها با تمام وجود و حتی با مصدومیت تلاش می‌کنند برای خودم هم انگیزه می‌شد تا بتوانم سنگربان خوبی برای تیم ملی باشم. با جدیت می‌توانم بگویم که این بهترین تورنمنتی بود که در این سال‌ها در آن حاضر بوده‌ام چرا که از همان ابتدا عهد کردم بهترین باشم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتسال بانوان درباره حریفان ایران در این رقابت‌ها تصریح کرد: دور گروهی را با اقتدار به پایان رساندیم اما شرایط در بازی‌های ضربدری خیلی حساس‌تر از حتی فینال است. تیم در فینال مطمئن است که به عنوان اول یا دومی می‌رسد اما کوچک‌ترین اشتباه در بازی‌های حذفی همه چیز را از بین می‌برد. بازی با تایلند در نیمه نهایی بسیار سخت بود چرا که این تیم جزو بهترین‌های شرق آسیا است و در دور گروهی هم با فاصله نزدیک از ژاپن شکست خورد و در کره هم با یک گل برابر ما شکست خورد و منتظر بودیم بازی سنگینی برابر تایلند داشته باشیم. با پیروزی برابر تایلند انگیزه و اعتماد به نفس‌مان را بالا برد و گفتیم تنها یک گام تا قهرمانی داریم و شاید دیگر چنین فرصتی به ما نرسد بنابراین باید تا آخرین نفس تلاش کنیم.

توسلی با تاکید بر اینکه امکانات بانوان ایران قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست، اظهار کرد: ژاپن و تایلند به خصوص ژاپن امکانات خوبی دارند و امکاناتی که زنان و مردان این کشور دارند هیچ تفاوتی با هم ندارد و فدراسیونشان هرآنچه را که برای مردان مهیا می‌کند برای زنان آنها نیز فراهم می‌کند.

وی با ابراز گلایه از حمایت کم مسئولان گفت: واقعیت این است که انعکاس قهرمانی ما در ایران بسیار زیاد بود و این برای تمامی بچه‌ها بسیار امیدوار کننده بود. ما انتظار داشتیم استقبال پرشورتری از ما صورت بگیرد اما به جز اعضای خانواده و برخی از مسئولان فدراسیون کسی به فرودگاه نیامد. ما قبل از اینکه اعزام هم شویم حمایت زیادی از ما صورت نگرفت و در واقع ما به این شرایط عادت کرده‌ایم و برای شادی دل خانواده و مردم بازی می‌کنیم.

ملی‌پوش فوتسال بانوان در ادامه افزود: من از مسئولان انتظار دارم که اجازه بدهند مردان دانش فوتسال خود را در اختیار بانوان بگذارند. به جز خانم مظفر که جزو نخبگان ما هستند و در AFC هم حضور دارند ما در این زمینه مربی بادانش کم داریم و واقعا نیاز است مردان به ما کمک کنند. فوتسال بانوان تنها رشته توپی است که در آسیا حرف زیادی برای گفتن دارد. هندبال، والیبال و حتی فوتبال آرزویشان قرار گرفتن بین 8 تیم برتر آسیاست اما فوتسال قهرمان آسیا شده است. من انتظار دارم مسئولان حمایت لازم را انجام بدهند. تیم ملی در حال حاضر جزو 5 تیم برتر دنیاست و پتانسیل جهانی شدن را دارد. ما آنقدر خوب هستیم که اگر حمایت شویم در میادین جهانی نیز می‌توانیم افتخارآفرینی کنیم.

توسلی با بیان اینکه هیچ پشتوانه‌ای برای آینده وجود ندارد گفت: اکثر بچه‌های ما از شهرستان می‌آیند و قراردادها هم بسیار پایین است در حالی که ما زحمت زیادی می‌کشیم و پول دریافتی در برابر زحمت‌های ما بسیار ناچیز است. ما مشکلات زیادی داریم. تیم‌های مردان در حالی که در اردو هم نیستند پول دریافت می‌کنند اما ما این طور نیستیم. دوران ورزشی ما به پایان می‌رسد اما هیچ پشتوانه‌ای نداریم که در آینده چه می‌شود. الان که قهرمان شدیم توقع دارم حداقل دستمزدهایمان را افزایش بدهند.

او در پایان گفت: از تمام کسانی که برای این تیم زحمت کشیده‌اند و باعث رسیدن به این موفقیت شده‌اند تشکر می‌کنم. از خانم یاری، سلیمانی و مخصوصا خانم مظفر که نام این تیم را بر سر زبان‌ها انداخت تشکر ویژه دارم.

/انتهای متن/

درج نظر