آغاز رقابت هاي «گرند پري»؛ شطرنج بانوان

مرحله‌ي اول رقابت‌هاي شطرنج گرند پري سا‌ل‌هاي 2015 و 2016 در شهر موناکو فرانسه آغاز شد. اين مرحله از گرند پري در يازده دور از 11 تا 23 مهر ماه برگزارمي شود.

0

به گزارش به دخت به نقل از طرفداری، سارا سادات خادم الشريعه با ريتينگ 2402 تنها نماينده ايران در اين رقابت‌هاست، او توانست در ديدار اول خود مقابل آنا موزيچوک با ريتينگ 2549 به تساوي دست يابد. اين حريف اوکرايني نفر چهارم رنکينگ شطرنج بانوان جهان است، در حالي که خادم الشريعه در آخرين رنکينگ اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني شطرنج در مکان شصت و ششم قرار دارد.
به گزارش ايسنا،نماينده ايران در ديدار دوم خود مقابل ناتاليا ژوکووا، نماينده ديگري از اوکراين با ريتينگ 2458 ديدار خواهد کرد.
رقابت‌هاي گرند پري بانوان طي دو سال در چهار مرحله و به ميزباني کشورهاي فرانسه، ايران، گرجستان و چين برگزار مي شود. ميزبان مرحله دوم اين رقابت ها شهر اروميه است. شانزده شطرنج باز حاضر در اين رقابت‌ها به انتخاب خود در سه مرحله از گرند پري شرکت مي کنند که در هر مرحله دوازده نفر به رقابت مي‌پردازند.
خادم الشريعه به دليل ميزباني ايران توانست جواز حضور در اين رقابت ها را کسب کند و به عنوان اولين نماينده‌ي ايراني حاضر در گرند پري لقب گرفت. او بعد از گرند پري فرانسه در گرند پري ايران و گرجستان نيز شرکت مي‌کند.

/انتهای متن/

درج نظر