70 درصد زندانیان بدهکاران مهریه هستند

مدیرعامل ستاد دیه گفت: 70 درصد زندانیان کشور را بدهکاران مهریه تشکیل می‌دهند که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

0

به گزارش به دخت به نقل از فارس، سید اسدالله جولایی سه‌شنبه شب در جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان اظهار داشت: جشن گلریزان در سراسر کشور در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود و بهتر است، استان کرمان نیز این مراسم را در ماه مبارک رمضان برگزار کند.

وی افزود: از خیران استان کرمان که به استان کریمان معروف است، توقع داریم که به زندانیان جرائم غیرعمد کمک بیشتری کنند.

جولایی بیان کرد: استان کرمان هر ساله در یکی از اعیاد مبارک جشن گلریزان را برگزار می‌کند و در سال جاری در سالروز تولد امام هادی (ع) و در آستانه عید غدیر این جشن برگزار می‌شود و این را به فال نیک می‌گیریم.

وی تصریح کرد: از مجموعه جرائم غیرعمد استان کرمان 109 نفر بدهکار مهریه هستند که خانواده‌ها باید در زمینه مهریه فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

مدیرعامل ستاد دیه گفت: باید در زمینه پیشگیری از جرم تلاش بیشتری صورت گیرد و در سال‌های اخیر بدهکاران مهریه بیشترین زندانیان بدهکاران مالی و دیه در کشور هستند و 70 درصد زندانیان را بدهکاران مهریه تشکیل می‌دهند.

جولایی عنوان کرد: در شش ماه نخست سال جاری تعدادی از زندانیان استان کرمان آزاد شدند که 150 نفر آنها خانم بودند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان که می‌توانند برای جامعه مفید باشند، اکنون به دلیل نپرداختن مهریه در زندان به سر می‌برند و باید در این زمینه فرهنگسازی صورت گیرد و خانواده‌ها باید بدانند مهریه سنگین ضامن خوشبختی فرزندان نیست.

جولایی افزود: ما در سراسر زندان‌های کشور آموزش‌های فنی‌حرفه‌ای به زندانیان می‌دهیم تا بد از رهایی از زندان بتوانند، کاری برای خود دست و پا کنند و به زندگی عادی برگردند.

/انتهای متن/

درج نظر