محکومیت حادثه منا از سوی بانوان طلبه

0

بانوان طلبه در قم با برگزاری تجمعی کشته شدن جمع کثیری از حجاج بیت‌الله الحرام در حادثه منا در اثر بی‌تدبیری مسئولا سعودی را محکوم کردند.
به گزارش به دخت به نقل از خبرگزاری فارس از قم، طلاب حوزه علمیه جامعة الزهرا و جمع کثیری از بانوان طلبه پیش از ظهر امروز در اعتراض به فاجعه اسفبار منا و محکوم کردن بی‌کفایتی آل سعود تجمع کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سر دادن شعارهایی نظیر «سوء مدیریت آل سعود، گردید بر تمام عالم شهود» و «آل سعود پست بی‌کفایت، بی‌شک بود مسئول این جنایت» و… انزجار خود را نسبت به عاملین این حادثه ابراز کردند.

آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم در این تجمع اظهار کرد: برخی از گزارشات علت وقوع این حادثه را بستن راه زائران برای عبور شاهزاده سعودی از آن مسیر خاص بیان کرده است.

وی گفت: از همه اینها گذشته در دنیا مرسوم است وقتی در جایی اتفاقی می‌افتد و مقام مسئولی خطایی هرچند غیرعمد مرتکب می‌شود به سرعت از مردم عذر خواهی می‌کند و در بعضی شرایط حتی از سمت خود استعفا می‌دهد.

امام جمعه قم اضافه کرد: آل سعود بی‌لیاقت تاکنون نه بار مسؤلیت این حادثه را پذیرفته‌اند و نه حتی یک عذر خواهی خشک و خالی هم کرده‌اند، چه برسد به برکناری و مجازات عاملین این فاجعه! و در کمال گستاخی گناه این فاجعه خون‌بار را بر گردن خود حجاج انداخته‌اند.

/انتهای متن/

درج نظر