قهرمانی فوتسال بانوان در آسیا یک معجزه بود

0

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال مردان ایران گفت: با توجه به شرایطی که بانوان دارند کسب عنوان قهرمانی مسابقه‌های فوتسال زنان آسیا از نظر من یک معجزه است که بانوان ما موفق به انجام آن شدند.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، حسین شمس  درباره قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان ایران در مسابقه‌های قهرمانی آسیا گفت: من از این اتفاق بسیار خوشحالم و زمانی که خبر قهرمانی این تیم را شنیدم اشک در چشمانم حلقه زد. خوشحالم که دختران ایران که مظلوم‌ترین قشر ورزش جامعه هستند، با این شیوه مدیریت و حجاب، به این موفقیت بزرگ رسیده‌اند.

شمس ادامه داد: من می‌دانم که کسب موفقیت با حجاب اسلامی بسیار زحمت‌آور است و کاملا این شرایط را درک می‌کنم و به همین دلیل این قهرمانی را معجزه‌ای بزرگ می‌دانم و باید بگویم که دختران فوتسالیست ایران معجزه کردند. این موفقیت را به ورزش ایران بخصوص جامعه فوتسال تبریک می‌گویم. باید از بازیکنان و کادر فنی تیم تشکر ویژه کرد.

او با تاکید بر اینکه تیم ایران هر دو قدرت آسیا را در راه قهرمانی از پیش رو برداشته تصریح کرد: ملی‌پوشان فوتسال بانوان در نیمه نهایی موفق شدند تایلند را شکست دهند و در فینال نیز ژاپن را از پیش رو برداشتند. بنابراین این تیم در راه کسب عنوان قهرمانی دو قدرت بزرگ آسیا را از پیش رو برداشته است.

شمس با تاکید بر اینکه فدراسیون باید سنگ‌اندازی جلوی تیم‌های قهرمان خود را کنار بگذارد گفت: من بعید می‌دانم که به این تیم کمکی صورت بگیرد چرا که از فردا کار آقای کفاشیان سنگ‌ اندازی جلوی دختران فوتسالیست است. در واقع هنر اصلی این فدراسیون از اول این بوده که بلایی سر قهرمانان خود بیاورد که این موفقیت‌ها تکرار نشود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتسال مردان با تاکید بر اینکه باید حق واقعی این دختران پرداخت شود، گفت: امیدوارم بعد از این قهرمانی، حق واقعی این دختران پرداخت شود. در بازی‌های داخلی که این تیم موفق به کسب مدال نقره شد، برخورد نامناسبی با آن‌ها صورت گرفت و امیدوارم این دفعه این اتفاق نیفتد. زمانی که یک تیم از ایران به مسابقه‌ها می‌رود و 29 گل دریافت می‌کند،‌ باید قدر قهرمان فوتسال آسیا را بهتر بدانیم.

او در ادامه افزود: تیم ملی فوتسال بانوان در بازی‌های داخل سالن 2017 ترکمنستان می‌تواند یک مدال طلا برای ایران به ارمغان بیاورد. به نظر من اعزام رشته‌هایی که به مسابقه‌ها می‌روند و دست خالی برمی‌گردند حداقل برای فدراسیون فوتبال کافی است.

این کارشناس فوتسال با تاکید بر اینکه تیم ملی ایران می‌تواند جزو قدرت‌های برتر جهان باشد، اظهار کرد: زمانی که ما توانستیم ژاپن را شکست دهیم پس می‌توانیم جزو سه قدرت برتر دنیا نیز باشیم. پیروزی برابر تیم‌هایی نظیر برزیل و پرتغال دور از دسترس نیست و ما می‌توانیم به زودی به این موفقیت برسیم. البته اگر در این راه حمایت لازم صورت بگیرد و رسانه‌ها نیز حمایت کافی از این افراد را داشته باشند.

او در ادامه افزود: آقایانی که با یک مدال و یک قهرمانی برخی از تیم‌ها به آن‌ها ماشین اهدا می‌کنند، الان زمانش است که مردانگی خود را ثابت کنند و از این قهرمانان نیز حمایت کنند.

شمس در پایان گفت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش باید قدر این دختران بدانند چرا که با کمترین امکانات به مقام قهرمانی رسیدند. من قول می‌دهم که بعد از بازگشت تیم ملی از مالزی، از طرف خودم یک تقدیر درخور شان آن‌ها را انجام بدهم.

/انتهای متن/

درج نظر