شایع‌ترین مرگ و میر زنان به علت سرطان‌های قابل پیشگیری است

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده گفت: شایع‌ترین مرگ و میر به علت سرطان‌های پیش پا افتاده‌ای است که قابل پیشگیری هستند.

0

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه کهگیلویه و بویراحمد، فهیمه فرهمندپور در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: تجربه نشان می‌دهد که ضمن اهمیت بودجه و اعتبارات، آنچه که بین جوامع مختلف اثر اساسی داشته تنها اعتبارات نیست؛ بلکه نوع نگاه است.

وی اظهارکرد: در سال 94 از لحاظ اعتبارات دست ما کاملاً بسته بود اما آن چیزی که حرف اول را در خصوص زنان می‌زند نوع نگاه ما به زنان است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده خاطرنشان کرد: نباید زنان را موجودات قابل ترحم بدانیم و باید زنان را مکمل مردان قرار داد.

فرهمندپور تصریح کرد: امروز شعار جامعه جهانی توانمندسازی زنان است که توانمندی سازی زنان یعنی توانمندی بشریت و جامعه است و یک موقع فمینیسم‌ها مردان و زنان را در مقابل هم قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: باید باور کنیم که زنان رقیبان ما نیستند بلکه شریک ما هستند و نباید آنها را در مقابل مردان قرار داد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده بیان کرد: اگر به مشکلات زنان رسیدگی نشود مشکلات متراکمی در جامعه بوجود خواهد آمد. بنابراین باید برای زنان برنامه‌ریزی حساس‌تری داشت تا مادران سالم، بانشاط و سلامتی داشته باشیم.

فرهمند پور عنوان کرد: نباید نسبت به برخی مشکلات زنان از جمله اعتیاد و بیکاری بی‌توجه بود چراکه در آینده مشکلات بسیار زیادی برای جامعه ایجاد می‌کند.

وی افزود: سرطان‌های شایع زنان قابل پیشگیری‌تر از سایر سرطان‌ها هستند و علاج زودهنگام دارند، اما اکنون شایع‌ترین مرگ و میر به دلیل همین سرطان‌های پیش پا افتاده است که با یک غربالگری ساده قابل پیشگیری است.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با اشاره به تشکیل کارگروه بانوان در برخی استانها اظهارکرد: متأسفم از اینکه در برخی استان‌ها کارگروه بانوان تشکیل می‌شود و مدیران و فرمانداران به جای اینکه شخصا در جلسات این کارگروه حضور پیدا کنند تنها کارشناسان خود را به این کارگروه‌ها می‌فرستند و فکر می‌کنند مسائل زنان تنها زنانه است.

فرهمندپور تأکید کرد: بیشتر مشکلات زنان به مشکل جنس دیگر برمی‌گردد و آنها این مشکل را ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه می‌دانیم نفقه زن با مرد است، تصریح کرد: چه اتفاقی افتاده که زنان اکنون مشتاق شغل و کار شده‌اند که آن را باید در نفقه‌ها جستجو کرد که مردان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: اگر مردان خود را بهتر تربیت کنیم زنان کمتر نسبت به شغل بیرون از خانه مشتاق می‌شوند و اگر بخواهیم دختران مشکلی پیدا نکنند باید پسران را نیز خوب تربیت کنیم.

/انتهای متن/

درج نظر