ميانگين سن ازدواج آقايان و بانوان در کشور

0

به گزارش به دخت به نقل از تسنيم، رئيس سازمان ثبت احوال کشور گفت: ميانگين سن ازدواج در کشور براي مردان به ۲۸ و براي خانم‌ها ۲۳ و نيم سالگي رسيده است و ميانگين کلي سن ازدواج در کشور به ۲۵.۷۵ سالگي است.

عليرضا آوايي که در مراسم توديع و معارفه مديرکل ثبت احوال قم سخن مي‌گفت، اظهار داشت: کميته انتصابات سازمان ثبت احوال کشور پس از بررسي ابعاد گوناگون صلاحيت مديران، نتيجه را ارائه کرده و سپس براي حضور يک مدير در منصبي تصميم‌گيري لازم صورت مي‎‌گيرد و اين‌طور نيست که انتصاب‌ها به صورت سفارشي يا دلخواه کسي يا باشد.

رئيس سازمان ثبت احوال کشور افزود: تشکيل پايگاه‌هاي جمعيتي در سازمان ثبت احوال از کارهاي خوب و مثبت است که سبب تسهيل کار نيروي انتظامي، آگاهي و بانک‌ها شده است. کارت ملي هوشمند نيز در سطح کشور در حال صدور است و اکنون شمار کارت‌هاي هوشمند صادر شده به 3 ميليون کارت رسيده است و اميدوايم که کار صدور کار ملت هوشمند براي همه مردم تا پايان دولت يازدهم تکميل شود.
وي با اشاره به کمک دفاتر پيشخوان دولت به سازمان ثبت احوال تصريح کرد: سازمان ثبت احوال نيازمند کمک مردم است و از سوي ديگر بازسازي و نظارت بيشتر در فعاليت دفاتر پيشخوان نيز بايد صورت گيرد. سازمان ثبت احوال مشکل کمبود اعتبارات دارد و با حل اين مشکل، پيشرفت‌هاي خوبي در کار اين سازمان حاصل مي‌شود.

رئيس سازمان ثبت احوال کشور به آمار مواليد کشور اشاره کرد و گفت: کشور شاهد نرخ 1 و 97 صدم براي مواليد است و در قم اين آمار به 2 و 11 صدم رسيده است که از متوسط کشوري بيشتر است.
وي عنوان کرد: ميانگين سن ازدواج در کشور براي مردان به 28 و براي خانم‌ها 23 و نيم سالگي رسيده است و ميانگين کلي سن ازدواج در کشور به 25 و 75 سالگي است و البته اين آمار در قم بهتر است ميانگين سن ازدواج27 و نيم سالگي براي آقايان و 22 و نيم سالگي براي خانم‌ها است.

/انتهای متن/

درج نظر