من هم می توانم عشق بورزم

برای نخستین بار، زوج های اوتیسمی  با هم ازدواج کردند تا به همه مردم نشان دهند که آنها هم در این دنیا سهمی از عشق و با هم شاد بودن را دارند؛مثل خیلی از آدم های معمولی .

0

یافتن کسی که شما می خواهید عاشقانه در کنار او بقیه عمر خود را سپری کنید کار چندان  ساده ای نیست. اما جالب است که بدانید بیماران اوتیسمی تجربه این کار را دارند.

اوتیسم چیست؟ اوتیسم اختلالی عصبی بوده و نشانه های آن به این ترتیب است:ارتباطات مبهم و گنگ اجتماعی،نامفهوم بودن و پیچیدگی های تن صدا، حالات  غیرعادی صورت.

فعالیت های معمول روزانه مانند خوردن یک نوشیدنی دریک رستوران شلوغ و یا گفتگو های خودمانی می تواند برای بیمار گیج کننده بوده و باعث آزار او شود.

اما با این وجود  هنوز تعداد زیادی از بیماران اوتیسمی به دنبال عشق و دوست یابی هستند.

  و آبراهام تالماگ نیلسن می خواهند  به تمام مردم دنیا نشان دهند که افرادی که بیماری اوتیسم دارند، می توانند مانند افراد عادی زندگی شادی را داشته باشند.

به همین دلیل آن ها مردم  را برای حضور در مراسم عروسی خود دعوت می کنند ؛ این مراسم در شهر سانتیاگو در تاریخ 26 سپتامبر به نام “کنفرانس اوتیسم و عشق” برگزار شد.

آن چه مورد توجه است آن است که، تنها عروس و داماد  بیمار اوتیسمی نبودند، بلکه تمام افراد شرکت کننده از ساقدوش داماد گرفته تا نوازنده چنگ به این بیماری مبتلا بودند.

جنی پالمیوتو بنیان گذار این گردهمایی طی بیانیه ای در رابطه با این مراسم می گوید: بیماران اوتیسمی در تشکیل و ایجاد روابط عمیق و پر معنا چندان میلی از خود نشان نمی دهند. بیماری اوتیسم اختلالی است نهفته که در ان، ارتباطات بیماران مانند افرادی که به طور کلی غیر اجتماعی هستند، نمی باشد.

لسکو و نیلسن تا پیش از این که همدیگر را در گروه انجمن حمایتی آسپرگر در سال 2013 ملاقات کنند، نگران بودند که هیچ وقت نتوانند به عشق دست پیدا کنند.

این گردهمایی بر موضوع ارتباطات و روش های ایجاد صمیمیت در روابط شخصی متمرکز شده و می توان گفت که عروس و داماد نمونه واقعی زندگی دو بیمار اوتیسمی را که رابطه عاشقانه سالمی دارند، نشان می دهند.

از آن جا که ازدواج یکی از مراحل مهم زندگی انسان به شمار می رود، ازدواج این زوج مبتلا به بیماری اوتیسم خاطره ای به یاد ماندنی را برای تمامی حاضران، که خود مبتلا به اوتیسم بودند، به وجود آورد.

بسیاری از افراد شرکت کننده در این مراسم کودکان بودند از جمله کودکانی که حلقه های گل و یا حلقه های طلا  را می آوردند .

ساقدوش ها و کیک پز ها نیز به این بیماری مبتلا بودند.

بر اساس گزارش های مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، در هر 68 کودک یکی به بیماری اوتیسم مبتلا است.

بر اساس نظرانجمن ملی اوتیسم این کودکان که ناتوانند به طور حتم 2 تا 3 برابر نسبت به همسالان خود تحت فشارها و آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.

به علاوه آزار های کلامی و جسمی که در مور د این کودکان صورت می گیرد،  به آسانی به دست فراموشی سپرده می شوند.

یافته ها و تحقیقات سال 2009 حاکی بر آن است که 12 درصد کودکان اوتیسمی هرگز به جشن تولد دعوت نمی شوند و 3 درصد آنها هر روز ناهار را به تنهایی می خورند.

این محرومیت اجتماعی می تواند تا زمان بزرگسالی به طول انجامد.

برای لسکو و نیلسن مراسم عروسی شان می تواند نخستین مراسم عروسی باشد که آنها تا به حال در آن حاضر شده اند.

این زوج امید وارند که صرفا موردی از اوتیسم برای مهمانان شان نباشند، بلکه از آن جا که این زوج عشق خود را با جامعه اوتیسمی تقسیم می کنند، امید وارند که دیدگاه مردم را نسبت به بیماران اوتیسمی تغییر دهندبطوری که  مردم آنها را همانند عضوی در کنار خود در جامعه بپذیرند.

منبع: یاهو/انتهای متن/

درج نظر