سخنرانی همسر شهید هسته‌ای در سازمان ملل

0

همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد در حاشیه سی‌امین نشست عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو در خصوص تروریسم به ایراد سخنرانی پرداخت.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، سی‌امین نشست عمومی شورای حقوق بشر سازمان ملل در مقر اروپایی این سازمان در کشور سوئیس در حال برگزاری است.

در حاشیه این نشست، سازمان‌های مردم نهاد کشورها به برگزاری پنل‌های موضوعی درباره مسائل کشورهایشان و معضلات حقوق بشری مناطق مختلف دنیا می‌پردازند.

نماینده سازمان‌های چند کشور آفریقایی ضمن برگزاری پنلی با موضوع تروریسم از همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد به عنوان یکی از سخنرانان این نشست دعوت به عمل آوردند.

خانم شهره پیرانی به عنوان اولین سخنران این نشست به تشریح اثرگذاری تروریسم بر امنیت روانی و اجتماعی پرداخت و تجربه شخصی خود را به عنوان یکی از قربانیان تروریسم مطرح کرد.

وی گفت: قطعا مهمترین چالشی که تروریسم ایجاد می‌کند، از بین بردن امنیت است و امنیت یکی از مولفه‌های مهم توسعه کشورها به حساب می‌آید. بین امنیت و توسعه یافتگی رابطه‌ای متقابل وجود دارد.

پیرانی افزود: با هر ترور امنیت روانی یک جامعه دچار چالش می‌شود. در مورد همسر من و ترور همکارانشان در ایران این مسئله کاملا نمود دارد. آنها تنها در خدمت توسعه کشورشان بودند. تصور کنید بار روانی ترور در خانواده ما بالاخص برای دخترم و ناامنی روانی برای او از چهارسال پیش تا الان وجود دارد.

/انتهای متن/

درج نظر