بازيگران مراقب باشند مصداق بدحجابي نشوند

0

به گزارش به دخت به نقل از روزنامه جوان، مديرکل روابط‌عمومي سازمان صداوسيما ابتدا شايعه ممنوع‌الفعاليت شدن ۹ بازيگر زن را رد کرده گفت: ماجراي صدور مصوبه مربوط به رعايت پوشش هنرمندان در فضاي مجازي مربوط به دو ماه پيش است و در روزهاي اخير هيچ‌گونه جزئيات يا نام افرادي در اين خصوص اعلام نشده است.

يک شايعه ديگر درباره رسانه ملي باز هم توضيحات روابط‌عمومي اين سازمان و تکذيب اين شايعه را در پي داشت؛ اين بار خبر کذب به ممنوع‌الفعاليت شدن ۹ بازيگر زن مربوط است اما توصيه‌هاي روابط‌عمومي اين سازمان به بازيگران نيز اين ضرب‌المثل معروف را مطرح مي‌کند که «تا نباشد چيزکي مردم نگويند چيزها!»‌

شايعات درباره رسانه ملي در هفته‌ها و ماه‌هاي گذشته به وفور ديده و شنيده شده است؛ از شايعه جداسازي محيط کار زنان از مردان در راديو تا شايعه ممنوع‌الفعاليت شدن بازيگران زني که حجابشان را در شبکه‌هاي اجتماعي رعايت نکرده‌اند؛ چند روز پيش نيز خبري در ميان سايت‌هاي غيررسمي رد و بدل شد.

اين بار مضمون خبر ممنوع‌الفعاليت شدن ۹ بازيگر زن ايراني به خاطر بدحجابي بود. اين خبر از ممنوع‌الفعاليت شدن بازيگراني چون نرگس محمدي، الناز حبيبي، بهاره افشاري، حديث ميراميني، ليندا کياني، حنانه شهشهاني، سحر قريشي، روناک يونسي و رابعه اسکويي بنا به آنچه که عدم رعايت شئون اخلاقي و رسانه‌اي در شبکه‌هاي اجتماعي خوانده شده بود، حکايت داشت. خبر فوق حتي در رسانه‌هاي رسمي کشور هم بازتاب پيدا کرد و منبع اصلي صدور اين حکم نيز شوراي نظارت بر سازمان صداوسيما و مصوبه اخير آن اعلام شد.

حالا هرچند روابط‌عمومي سازمان صداوسيما اين خبر را تکذيب کرده است اما اظهارات ديگر مدير روابط‌عمومي اين سازمان مي‌تواند سرنخي باشد مبني بر دامنه‌دار بودن بحث عدم رعايت شئون اسلامي برخي بازيگران زن و طرح و چرخش آن در سازمان صداوسيما.

داوود نعمتي‌انارکي، مديرکل روابط‌عمومي سازمان صداوسيما ابتدا شايعه ممنوع‌الفعاليت شدن ۹ بازيگر زن را رد کرده و گفته است: «ماجراي صدور مصوبه مربوط به رعايت پوشش هنرمندان در فضاي مجازي مربوط به دو ماه پيش است و در روزهاي اخير هيچ‌گونه جزئيات يا نام افرادي در اين خصوص اعلام نشده است.»

وي اما در ادامه به هنرمندان توصيه کرده است: «‌هنرمندان براي جلوگيري از بروز هرگونه حاشيه و بازتاب منفي براي انتشار تصاوير خود در شبکه‌هاي اجتماعي دقت لازم را به خرج دهند تا مصداقي براي بي‌حجابي تلقي نشود.»

شايعه اخير درباره شماري از بازيگران زن هنگامي مطرح شد که آنها تصاويري از خود را در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر کردند. اين تصاوير يا سلفي هستند يا آنها را با شکل و شمايلي بسيار متفاوت از نقش‌هايي که در سينما و تلويزيون ايفا مي‌کنند در جمع و محفل دوستانشان نشان مي‌دهند.

/انتهای متن/

درج نظر