تحصیل 70 هزار طلبه خواهر در کشور

0

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور از تحصیل 70 هزار طلبه خواهر در کشور خبر داد و گفت: 6 هزار طلبه خواهر در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.
به گزارش به دخت به نقل از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمودرضا جمشیدی امروز در خصوص تعداد حوزه‌های علمیه خواهران در کشور اظهار داشت: تعداد 457 واحد آموزشی در سراسر کشور وجود دارد که 70 هزار طلبه خواهر در 13 رشته آموزشی در چهار مقطع آموزشی سطح‌های یک تا چهار مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: امروز حضور خواهران طلبه به عنوان یک جریان اثرگذار علمی، فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و پژوهشی مطرح است و می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای فرهنگی داشته باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: رشد علمی قابل‌توجهی که در حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف پژوهشی، فرهنگی و آموزشی شاهد هستیم، بیان‌گر این است که تولید علم امروز منحصر به حوزه‌های بزرگ و مراکز ویژه نیست.

جمشیدی تصریح کرد: در اکثر المپیاد‌ها و جشنواره‌های علمی، برتری خواهران طلبه را شاهد هستیم و امیدواریم یک نهضت علمی فراگیر را در این حوزه داشته باشیم.

این مسئول بیان کرد: 6 هزار طلبه خواهر در فضای مجازی در شبکه کوثر به شکل روزانه مطلب نوشته و ارسال می‌کنند؛ همچنین هرکدام به صورت مجزا دارای وبلاگ بوده و به شکل مؤثری در فضای مجازی مشغول به فعالیت هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: این مورد به غیر از شبکه بزرگ علمی، آموزشی و پژوهشی کوثر نت که مربوط به خود خواهران طلبه، اساتید و مشاوران است، به عنوان بزرگ‌ترین شبکه علمی، پژوهشی، آموزشی دینی در کشور نیز مطرح است و خواهران ما امروز فرصت حضور تبلیغی دائم را با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی فراهم کرده‌اند.

/انتهای متن/

درج نظر