واقعیت‌های زشت در صنعت زیبایی

طبق نتایج یک تحقیق، به طور میانگین، تمام محصولات آرایشی، حاوی چهار ماده سمی نگران‌کننده هستند که عمدا بر روی محصولات نیز قید نشده است.

0

سرب در رژلب، آرسنیک در خط چشم و کادمیم در ریمل مژه، واقعیت‌های زشتی است که در صنعت زیبایی به افراد، مخصوصا به زنان و دختران که مستقیما با این مواد سمی خطرناک در ارتباطند، گفته نمی‌شود.

تاکنون نسبت به سطح سمی بودن لوازم آرایشی، تردیدها و گمانه‌زنی‌هائی برای مدت طولانی وجود داشت و گزارش‌های بی‌شماری بخصوص نسبت به وجود سرب در رژلب‌ها، وجود داشت.
طبق گزارشی که در سال 2011 منتشر شد، ماده‌های سنگین به طور معمول در لوازم آرایشی موجود می‌باشند.
محققان در تحقیقی محصولات آرایشی مختلف را مورد بررسی قرار دادند تا نسبت به داشتن آرسنیک، کادمیم، سرب، جیوه، بریلیوم، نیکل، سلنیم و تالیوم اطلاع پیدا کنند.
این محققان دریافتند که تمام این ماده‌های سمی در تمام محصولات آرایشی موجود می‌باشد. در حالی که به عنوان نمونه استفاده چهار ماده تالیوم، سلنیوم، نیکل و بریلیوم در لوازم آرایشی در کانادا ممنوع می‌باشد.

طبق نتایج این تحقیق، به طور میانگین، تمام محصولات آرایشی، حاوی چهار ماده سمی نگران‌کننده هستند که عمدا بر روی محصولات نیز قید نشده است.
تاثیرات ماده سمی که از طریق پوست جذب بدن می‌شود، سلامت انسان را به خطر می‌اندازد و مشکلاتی را به همراه دارد. این مشکلات شامل سرطان، مشکلات عصبی، از دست دادن حافظه، نوسان روحی، اختلالات رشدی و تناسلی، مشکلات کلیه، سر دردها، استفراغ، اسهال، ضرر به ریه، آماس پوست، ناشنوائی و بهم‌ریختگی هورمون میشود.

بر اساس گزارش میل آنلاین، انجمن‌های فعال برای لوازم آرایشی مطمئن، از شرکت‌های بزرگ آرایشی خواستند که ضمن تنظیم کردن محصولات خود، محتویات محصولات خود را بر روی آن ذکر کنند.
گزارش دیگری که اخیرا توسط سازمان دارو و غذائی آمریکا منتشر شد، اعلام کرد که محتویات سربی در بیش از 400 برند رژلب وجود دارد.
در واقع، بنابر گزارش دسامبر 2011، رژلب بیشتر از آنچه تصور می‌شد، حاوی سرب می‌باشند.
بنابر توصیه مرکز پیشگیری و کنترل بیماری، سرب ماده خطرناکی می‌باشد که نباید در معرض کودکان و زنان باردار قرار گیرد.
سرب، ماده سمی عصب‌گرا می‌باشد که در طی زمان بر روی هم انباشته می‌شود و منجر به مشکلات یادگیری و رفتاری می‌شود. از دهه هفتاد، بکارگیری سرب در صنایع خاصی همچون نقاشی ساختمان، ممنوع شده است.

منبع: جام نیوز/انتهای متن/

 

 

 

درج نظر