اطلس وضعيت زنان تهيه شده است

0

به گزارش به دخت به نقل از ايرنا، معاون امور زنان و خانواده رييس جمهوري از تهيه اطلس وضعيت زنان در جريان سفرهاي استاني رييس جمهور خبر داد و گفت: براي مقابله با آسيبهاي اجتماعي زنان نياز به يک نقشه راه داريم که اين اطلس نقشه را در اختيار ما قرار مي دهد.

شهيندخت مولاوردي روز پنجشنبه در جلسه شوراي اداري استان کرمانشاه و اختتاميه چهارمين نشست منطقه اي سازمانهاي مردم نهاد غرب کشور افزود: در نتيجه پژوهشهاي صورت گرفته در سفرهاي استاني، مشخص شده که استانهاي همجوار کشور داراي اشتراکات متعدد و از جمله آسيبهاي مشابه در امور زنان هستند که مي توان براي اين استانها به صورت منطقه اي و با مشارکت سمن ها برنامه ريزي واحد کرد و متناسب با آسيبها از دستگاههاي دولتي هم کمک گرفت.
مولاوردي بازگشت جايگاه ستادي معاونت امور زنان و خانواده به جاي اصلي خود را ديگر دستاورد حوزه زنان در دولت يازدهم نام برد و تاکيد کرد: ما به دنبال ايجاد توازن در جنبه هاي مختلف زنان، توزان بين کار و زندگي (نقش همسري و مادري)، تعادل جنسيتي در بازار کار، پرهيز از نگاه سنتي به کار و توازن در مديريت ها هستيم.
معاون رييس جمهوري از احداث بيمارستان جامع زنان در استانهاي مختلف هم خبر داد و عنوان کرد: دولت يازدهم از ابتداي شروع بکار، ارتقاي سرمايه اجتماعي از طريق جلب اعتماد عمومي و افزايش آن را پيگيري کرده و در اين مسير براي بالا بردن اعتماد به نفس زنان، ارتقاي اعتماد زنان به دولت و افزايش اعتماد دولت به زنان تلاش کرده است.
وي همچنين در باره تعامل دولت و سمن ها هم گفت: توليد و عرضه کالا و خدمات صرفا نقش دولت نيست و بخشي از آن به سمن ها واگذار شده است طوري که سازمانهاي مردم نهاد نقش واسطه دولت و ملت را ايفا مي کنند.

مولاوردي سمن ها را چشم و گوش دولت توصيف و به آنها خاطرنشان کرد که استقلال سمن ها به معني دولت ستيزي نيست و اگر همه يک مجموعه باشند ميزان اثرگذاري بيشتر مي شود.
وي با اشاره به عملکرد دولت تدبير و اميد اظهار کرد: تبيين عملکرد دولت يازدهم بدون توجه به شرايط کشور و کارنامه دولت سابق ممکن نيست و براي ايجاد چشم اندازي روشن از عملکرد دولت بايد شرايط سالهاي گذشته هم مورد توجه قرار گيرد.
به گفته معاون رييس جمهوري دولتهاي نهم و دهم بي سابقه ترين دوران فروش نفت را تجربه و از اين محل 600 ميليارد دلار درآمد کسب کرد اما نحوه مديريت با اين درآمد بالا تناسبي نداشت.
مولاوردي شرايط انتخابات رياست جمهوري يازدهم را يادآور شد و گفت: در آن انتخابات 2 مسير پيش روي مردم بود و ملت بايد بين ادامه وضعيت موجود و تغيير وضع کشور يکي را انتخاب مي کردند که آراي صندوق ها انتخاب گزينه دوم بود.

معاون رييس جمهوري اعلام کرد که طبق تحليل جامعه شناسان، بيشترين راي به روحاني توسط زنان، جوانان و قشر تحصيلکرده داده شده است.
وي ايجاد آرامش در سياست، رونق اقتصادي و فرهنگي، بازگشت اعتماد به ملت و تعامل با دنيا را از جمله شعارهاي حجت الاسلام روحاني دانست و افزود: روحاني مديريتي جهادگونه داشته و کشور را با تدبير و تکيه بر سرمايه اجتماعي به عنوان تنها سرمايه دولت اداره کرده است.
به گفته اين مسوول شعار همدلي و همزماني دولت و ملت، بزرگترين هديه رهبر انقلاب به دولت و ملت در سال 94 بوده است.
بنابر اظهارات معاون رييس جمهوري، دولت يازدهم در 2 سال گذشته با وجود کاهش قيمت نفت توانست کشور را به يک ثبات اقتصادي برساند و تورم را از 43 به 13 درصد کاهش دهد.
مولاوردي توزيع ميليون ها سبد کالا، صدور 10 ميليون دفترچه بيمه سلامت، اجراي طرح تحول نظام سلامت که اکنون وارد گام دوم (بهداشت) شده است، پرداخت معوقات ايثارگران، کاهش وابستگي بودجه به نفت، کاهش نوسانات نرخ ارز، رشد اقتصادي و تصويب طرح جامع مالياتي را از ديگر خدمات دولت تدبير و اميد برشمرد و تصريح کرد: رونق پايدار اقتصادي، افزايش صادرات نفتي و اشتغالزايي جوانان از اهداف دولت در سال 94 است که بدون مشارکت مردمي و سازمانهاي مردم نهاد امکانپذير نيست.
وي اضافه کرد: دولت همچنين توانسته است فضاي کسب و کار را بهبود ببخشد و رتبه جهاني ايران در اين حوزه را از 152 به 130 کاهش دهد.
معاون رييس جمهوري با بيان اينکه ميان توسعه و مشارکت رابطه ناگسستني وجود دارد اظهار داشت: در گذشته توسعه از بالا به پايين دنبال مي شد اما اکنون توسعه از پايين به بالا مدنظر قرار گرفته است.
وي همچنين هدف از برگزاري نشست منطقه اي سه روزه سازمانهاي مردم نهاد را ترويج شبکه تخصصي سازمان هاي غيردولتي که توسط دولت طراحي شده دانست و گفت: در اين نشست تبادل ايده ها و هم افزايي سمن ها در دستور کار قرار گرفته که از ماموريت هاي اصلي دولت است.

/انتهای متن/

درج نظر