شرايط حضور روحانيون زن در کاروان‌ هاي حج

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت به حضور روحانيون زن و مرد در کاروان‌هاي حجاج اشاره کرد و گفت: در حج امسال ۵۶۰ معين و معينه کاروان‌ها را همراهي مي‌کنند.
حجت‌الاسلام سيدعلي قاضي عسگر به روحانيان کاروان‌هاي حج اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۵۰ کاروان براي اعزام زائران به حج تمتع ايجاد شده است که با مجموع معين‌هاي آنها، تعداد روحانيان به ۵۶۰ نفر مي‌رسد.
وي تاکيد کرد: از اين افراد آزمون ورودي و مصاحبه گرفته شده است و همچنين از آموزش‌هاي ضمن‌خدمت نيز برخوردار شده‌اند.
نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به اينکه حداکثر سن روحانيون کاروان‌ها ۶۵ سال است، گفت: سقف سني براي اين افراد گذاشته‌ايم و اعزام آنها به حج همراه کاروان‌ها هر سه سال يکبار اتفاق مي‌افتد و با توجه به اينکه ۶۵ سال بازنشسته مي‌شوند، در طول دوران خدمت خود بيشتر از ۱۰ يا ۱۲ بار امکان اعزام به حج تمتع را ندارند.
سرپرست حجاج ايراني در مورد حضور روحانيون زن در کاروان هاي حج اظهار داشت: کاروان‌هايي که ۵۵ درصد آنها زن باشند به جاي اينکه از معين مرد استفاده شود، خانم‌هاي فاضله‌اي که درس خوانده و امتحان داده و گزينش شده‌اند، براي همراهي با کاروان حجاج انتخاب مي‌شوند.
به گفته وي، در سال جاري تعداد زنان معينه ۶۰ الي ۷۰ نفر است که از سال آينده چنانچه ظرفيت اعزام زائران به حج افزايش پيدا کند، تعداد اين افراد نيز بيشتر مي‌شود.

/انتهای متن/

درج نظر