زنان شاغل به شدت تحت فشارند

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري با بيان اينکه در برنامه ششم توسعه گروه‌هاي مختلف زنان ايراني نياز به توجه دارند، گفت: توازن بين کار و زندگي زنان يک مطالبه جدي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
شهيندخت مولاوردي در شوراي اداري استان کرمانشاه با اشاره به شرايط کشور قبل از برگزاري انتخابات سال 1392، اظهار کرد: انتخابات رياست جمهوري 92 انتخاب يکي از دو گزينه ادامه وضع موجود يا تغيير آن وضعيت بود و در شرايطي که کشور در يک وضعيت نامناسب در حوزه‌هاي مختلف قرار داشت، مردم کشورمان يک آري بزرگ به شعارهاي دکتر روحاني گفتند و دولت تدبير و اميد روي کار آمد.
وي افزود: در شرايط که موجي از نااميدي در جامعه وجود داشت، شعارها و برنامه هاي دکتر روحاني همچون ايجاد آرامش در سياست و آسايش در اقتصاد، چرخاندن چرخ اقتصاد کشور همزمان با گردش سانتريفيوژها، تعامل با دنيا و حاکم شدن اخلاق و توسعه فرهنگ مورد توجه جامعه قرار گرفت و ملت حماسه آفريني سياسي کردند.
مولاوردي به توفيقات دولت در طول دو سال اخير نيز اشاره و اين توفيقات را حاصل همدلي بين دولت و مردم دانست و گفت: براي غلبه بر مشکلات کشور اين همدلي نياز بود و توفيقات حاصل شده نيز نتيجه همين همدلي و حمايت مردم است.

وي با بيان اينکه در شرايطي که درآمدهاي نفتي کشور به شدت کاهش يافته و تحريم ها نيز تشديد شده بود، دولت توانست با تدبير اوضاع کشور را مديريت کند، گفت: کاهش تورم از 40 درصد به 13 درصد، رسيدن به رشد سه درصدي اقتصادي، بهبود فضاي کسب و کار، توزيع 10 ميليون دفترچه بيمه سلامت، کاهش نوسانات نرخ ارز، پرداخت مطالبات معوق ايثارگران بخشي از توفيقات دولت است، البته هنوز در ابتداي راهيم و تا رسيدن به نقطه مورد نظر راه زيادي در پيش داريم.
معاون رييس جمهور همچنين با بيان اينکه دولت يازدهم ميراث‌دار توسعه نامتوازن در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و بين وضعيت زنان و مردان است، گفت: بر اين اساس در برنامه ششم توسعه ايجاد توسعه متوازن در دستور کار است.

وي افزود: تفاوتي که برنامه ششم توسعه با برنامه‌هاي قبلي خواهد داشت اين است که قرار نيست در اين برنامه مشابه برنامه هاي قبلي بصورت کلي گويي و آرمان گرايانه با موضوعات مد نظر برخورد شود. در برنامه ششم توسعه دولت نگاهش اين است که احکامي که نياز به تصويب مجلس ندارد را به مجلس ارائه ندهد، بلکه بصورت برنامه دولت به دستگاه‌ها ابلاغ کند. همچنين دولت در اين برنامه بصورت پروژه اي به موضوعات نگاه مي کند و موضوعاتي که در طول پنج سال مي‌توانند به سرانجام برسند مد نظر خواهد بود.
ملاوردي تصريح کرد: سازمان مديريت نيز بر اساس آمايش سرزمين و بررسي‌هاي انجام داده، موضوعات خاصي را براي برنامه ششم شناسايي کرده و آب، گردشگري، محيط زيست و … محورهاي اين برنامه هستند.
وي در ادامه با بيان اينکه در برنامه ششم توسعه گروه هاي مختلف زنان ايراني نياز به توجه دارند، گفت: توازن بين کار و زندگي زنان يک مطالبه جدي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
مولاوردي با بيان اينکه زنان شاغل ما به شدت تحت فشار هستند، گفت: تسهيلات و امتيازاتي که در دولت قبل و با نگاه حمايتي براي زنان شاغل در نظر گرفته شد و غيرقابل اجرا نيز بود، امنيت شغلي زنان شاغل را به خطر مي انداخت، لذا نياز داريم يک نگاه همه جانبه به زنان شاغل با توجه به نقش هاي چندگانه همسري و مادري آنها داشته باشيم که اين موضوع در حال بررسي است و اميدواريم در برنامه ششم توسعه برنامه درستي براي اين موضوع تصويب کنيم.

معاون امور زنان و خانواده رييس جمهور همچنين با بيان اينکه به يک تعادل جنسيتي در بازار کار نياز داريم، گفت: موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار و فارغ‌التحصيلان زن دانشگاه ها موضوعي بسيار حياتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
مولاوردي با بيان اينکه تعادل و توازن در مديريت ها را دنبال مي کنيم، گفت: بايد فرصت هاي برابري براي زنان و مردان در حوزه مديريت داشته باشيم.
وي اظهار کرد: همچنين اميدواريم در شرايط پساتحريم و با گشايش هاي اقتصادي که ايجاد مي شود، فشارهاي اقتصادي از دوش مردان خانواده برداشته شود و بهتر بتوانند نقش هاي پدري و همسري خود را ايفا کنند.
ملاوردي در بخش ديگري از سخانش به اعتقاد دولت به جلب مشارکت مردم و تقويت سازمانهاي مردم نهاد اشاره کرد و گفت: مشارکت را بايد قدر نهيم، خصوصا مشارکت داوطلبانه که در قالب سازمان‌هاي غيردولتي تبلور مي‌يابد.
وي با بيان اينکه سمن ها زير مجموعه دولت نيستند، بلکه نقش ميانجي بين دولت و مردم را ايفاء مي کنند، گفت: استقلال و غيردولتي بودن اين سازمانها نبايد بعنوان دولت ستيزي و دولت گريزي تلقي شود. اين سازمانهاي غير دولتي در برابر و تقابل با دولت نيستند، بلکه بعنوان هميار دولت مي توانند در توسعه کشور کمک کنند.

/انتهای متن/

درج نظر