ازدواج دل و جرات مي خواهد

0

حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي گفت: بايد ترسها را کنار گذاشت مشکل جوانان ما اين است که خط شکن نيستند، همه چيز مهياست اين دل و جرات است که جوانان ما ندارند زيرا ازدواج شجاعت و دل و جرات مي خواهد.

به گزارش به دخت به نقل از پايگاه اطلاع رساني شبکه خبر، نزديک به 12 ميليون جوان کشور در سن ازدواجند و هر ساله سن ازدواج بالاتر مي رود. به نظر شما دليل افزايش سن ازدواج چيست؟ و چگونه مي توان ازدواج آسان را جايگزين تجملات و هزينه هاي سنگين ازدواج کرد؟ در آستانه هفته ازدواج، حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي در برنامه پيشخوان خر اين موضوع را بررسي کرد.حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي در واکنش به سوال مجري که وي را کارشناس ازدواج معرفي کرد گفت: من کارشناس ازدواج نيستم بلکه من معلم قرآنم و مباحث مربوط به ازدواج را با اشاره به آيات قرآن بيان مي کنم.

اين معلم قرآن در ادامه گفت: قرآن مي گويد آرامش را در ازدواج جستجو کنيد اين در حالي است که جوانان امروز آرامش را در بازي هاي و سرگرمي هاي مضر مانند سيگار و مشروب و بي بندوباري جستجو مي کنند و هرگز به آرامش مورد نظرشان نيز نمي رسند که همه اين انحرافات ناشي از فاصله گرفتن از قرآن است.وي با اشاره به دستور قرآن براي رسيدن به آرامش گفت: بر اساس نص صريح قرآن انسان براي زندگي بعد از آب و غذا به لباس احتياج دارد، در قرآن آمده است که همسران شما همچون لباس و پوشش شما هستند و اين است معناي ضمني لباس در قرآن، وجود لباس باعث آرامش است همانطور که همسران شما نيز موجبات آرامش شما را فراهم مي کنند.

آقاي قرائتي در ادامه گفت: بايد جوانان را به امر ازدواج تشويق کرد که اين تشويق يا به زور است يا با محبت و يا با صحبت، مهم اينست که جوانان را به سمت ازدواج هدايت کرد تا فساد و تبعات آن نجات يافت.
وي با اشاره به مشکل اصلي کشور به عنوان مانعي مهم در سر راه ازدواج جوانان گفت: مشکل کشور ما بودجه نيست زيرا بودجه به حد کفايت وجود دارد مشکل ما اين است که نگاه ما به ازدواج فرهنگي نيست زيرا در حالي که ميليونها تومان صرف همايشهاي مختلف مي کنيم اما براي ازدواج که امر فرهنگي است هزينه اي نمي کنيم اين مشکل فرهنگي است که بايد حل شود.

اين معلم قرآن در ادامه گفت: اين وظيفه صدا و سيما، آموزش و پرورش و دانشگاهها است که در اين زمينه کار فرهنگي انجام دهند مشکل اين است که يک اسلام شناس بالاي سر اين سازمانهاي فرهنگي نيست که اگر بود ازدواج در کشور ما تا اين اندازه سخت و دشوار نبود.آقاي قرائتي با اشاره به فرهنگ تجمل در بين خانواده ها گفت: خانواده ها دائما اسرار دارند که هزينه هاي مربوط به عروسي بالاست و بايد در تالار جشن گرفت، آيا واقعا نياز است؟ جواب منفي است در يک خانه هم مي توان عروسي گرفت، همه اين حرفها به دليل بي تقوايي ماست، مشکل اين است توکل ما به خدا کم شده است وگرنه مشکلي وجود ندارد.

وي در ادامه گفت: هر سازماني بايد نيروهاي خود را ساماندهي کند به اين ترتيب که مثلا بنياد جانبازان امکاناتش را در اختيار کارمندان جوان دم بختش قرار دهد و همه کمک کنند تا ازدواج جوانان تسهيل شود.
آقاي قرائتي با رد بي کاري در جامعه گفت: مشکل کشور ما بيکاري جوانان نيست، نبود ميز است، جوانان تحصيل کرده ما به دنبال ميز هستند وگرنه اگر کسي طالب کار باشد چه اشکالاي دارد که برود فرش ببافد و هزينه هاي زندگيش را تامين کند.

وي در پاسخ به سوال مجري برنامه که آيا جوانان مي توانند با با قالي بافي از پس هزينه هاي زندگي برآيند گفت: جوانان با قالي بافي شايد نتوانند از پس هزينه هاي ازدواج برآيند اما حداقل خرج شکمشان را که در مي آورند.اين معلم قرآن در ادامه گفت: بايد ترسها را کنار گذاشت مشکل جوانان ما اين است که خط شکن نيستند، همه چيز محيا است اين دل و جرات است که جوانان ما ندارند زيرا ازدواج شجاعت و دل و جرات مي خواهد.

/انتهای متن/

درج نظر