اين که بازيکنان در زمين دوام آوردند مهم است

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، نايب رييس بانوان فدراسيون فو‌تبا‌ل گفت: تيم ‌ملي فو‌تبا‌ل دختران زير 19 سال براي نخستين بار در مرحله نهايي قهرماني آسيا شرکت کرد به همين خاطر بدون تجربه بودند و به نظرم همين که موفق شدند در زمين دوام بياورند مهم است.
الهه عرب عامري درباره نتايج ضعيف تيم ‌ملي فو‌تبا‌ل دختران زير 19 سال ايران در مسابقات قهرماني آسيا، اظها‌ر کرد: ما بايد به عقبه اين تيم و کاري که براي آن انجام شده نگاه کنيم و اين درست نيست که گفته شود من بايد فکري به حال تيم کنم. براي موفقيت يک فرايند لازم است و اين فرايند براي تيم زير 19 سال صورت نگرفته و بايد آن پيش بيايد تا همه چيز طبق روال جلو برود.

عرب عامري در ادامه افزود: تيم زير 19 سال به يکباره به مرحله نهايي مسابقه‌هاي قهرماني آسيا صعود کرد و جزو هشت تيم برتر آسيا قرار گرفت. در واقع به نظر من تيم نبايد مي‌رفت. در مرحله قبل تيم ايران با دو بازي و پيروزي برابر تيم‌هاي سريلانکا و فلسطين به مرحله نهايي صعود کرد. در گذشته شرايط اين چنين نبود. دو گروه هشت تيمي وجود داشت و از هر گروه چهار تيم صعود مي‌کرد‌ند و دوباره با يکديگر ر‌قا‌بت مي‌کرد‌ند و در نهايت چهار تيم راهي مرحله نهايي مي‌شدند.

او با تاکيد بر اين که فدراسيون مي دانست که تيم ايران در اين ر‌قا‌بتها شکست مي خورد، گفت: زماني که فرايند به صورت تدريجي و پله پله طي نشود اين اتفاق رخ مي‌دهد. ما از قبل هم مي دانستيم که تيم مي بازد و اين نتايج رقم مي خورد و بايد توجه کرد که ما به تيم‌هايي مثل کره جنوبي و کره شمالي باختيم.

نايب رييس بانوان فدراسيون فو‌تبا‌ل ا‌ضافه‌ کرد‌: حضور دختران فو‌تبا‌ليست ايران در مرحله نهايي مسابقه‌هاي قهرماني آسيا داراي عقبه چند ساله نيست و اين گونه نيست که تيم در چندين دوره شرکت کرده باشد و بعد اين نتيجه‌ها را کسب کنند. ‌همين که تيم موفق شد در زمين دوام بياورد خيلي مهم است. چرا وقتي تيم ‌ملي ازبکستان 9 گل از چين دريافت مي‌کند کسي حرفي نمي‌زند؟ چرا خانم‌هاي خودمان در داخل دائم بخاطر اين شکست انتقادات نادرست مي‌کنند؟

او درباره حمايت خود از مهناز امير شقاقي، سرمربي تيم ‌ملي فو‌تبا‌ل دختران زير 19 سال، اظها‌ر کرد: من اصلا کاري به مربي ندارم. بنا‌بر‌اين بايد در اين باره بررسي لازم صورت بگيرد. من از ورزش زير 19 سال حمايت مي‌کنم نه از شخص خاصي. کميته‌ فني بايد نتايج و بازي‌هاي تيم را ارزيابي کند و در اين باره تصميم گيري کنيم.

عرب عامري در پايان درباره انتقاد برخي از مربيان به عملکردش و ارسال نامه براي رييس فدراسيون، گفت: من اصلا به اين مسائل اهميتي نمي‌دهم و اگر انتقادي از من صورت مي‌گيرد به اين معنا است که خوب کار مي‌کنم.

/انتهای متن/

درج نظر