سيزدهمين جام جهاني واليبال زنان

0

به گزارش به دخت ايرنا،سيزدهمين دوره مسابقات واليبال جام جهاني زنان با قهرماني چين به پايان رسيد تا دو تيم چين و صربستان به عنوان تيم هاي برتر اين رقابت ها سهميه المپيک 2016 برزيل را کسب کنند.
سيزدهمين دوره مسابقات واليبال جام جهاني زنان از شنبه 31 مردادماه در ژاپن آغاز شد و امروز پس از 16 روز رقابت 12 تيم شرکت کننده با قهرماني چين به پايان رسيد.
در اين رقابت ها 12 تيم شامل صربستان، آمريکا، چين، ژاپن، روسيه، کره جنوبي، جمهوري دومينيکن، آرژانتين، کنيا، کوبا ، پرو و الجزاير شرکت داشتند که در مدت 16 روز 66 ديدار برگزار کردند.
تيم ملي واليبال زنان چين با کسب 10 پيروزي موفق به کسب 30 امتياز شد و تنها يک شکست در اين دوره از رقابت ها تجربه کرد. صربستان نيز 10 پيروزي و يک شکست داشت و با 26 امتياز نايب قهرمان شد.
در آخرين مسابقه جام جهاني واليبال زنان دو تيم چين و ژاپن دو نماينده آسيا به مصاف يکديگر رفتند که ملي پوشان چين با شکست سه بر يک ميزبان موفق به کسب مقام قهرماني شدند تا به همراه صربستان مسافر المپيک 2016 ريو شوند.
ملي پوشان چيني در ست دوم 25 بر 22 مغلوب ميزبان شدند اما در ست هاي اول، سوم و چهارم به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 17، 25 بر 21 و 25 بر 22 ژاپن را از پيش رو برداشتند.
تيم ملي واليبال زنان آمريکا نيز در اين رقابت ها موفق به کسب مقام سوم و مدال برنز شد. ملي پوشان آمريکا 9 پيروزي و دو شکست تجربه کردند و با 28 امتياز در اين جايگاه قرار گرفتند که دو امتياز از صربستان بيشتر است اما به دليل تعداد بردها در جايگاه سوم قرار گرفتند.
تيم هاي روسيه، ژاپن، کره جنوبي، جمهوري دومينينکن، آرژانتين، کوبا، کنيا و پرو و الجزاير نيز به ترتيب رتبه هاي چهارم تا دوازدهم جام جهاني واليبال سال 2015 زنان را به دست آوردند.
سيزدهمين دوره جام جهاني مردان نيز از روز سه شنبه 17 شهريورماه به ميزباني ژاپن آغاز مي شود و تيم ملي واليبال ايران در نخستين مسابقه خود به مصاف تيم ملي آرژانتين مي رود که هدايت آن را خوليو ولاسکو سرمربي سابق تيم ايران بر عهده دارد.

/انتهای متن/

درج نظر