تنها 3 هزار عضو زن در شوراها داریم

0

رئیس شورای عالی استان‌های کشور گفت: در حال حاضر از 117 هزار عضو شوراها در کشور 3 هزار نفر عضو زن در کشور داریم.

خبرگزاری فارس: تنها 3 هزار عضو زن در شوراها داریم
به گزارش به دخت به نقل از فارس از اردبیل، غلامرضا بصیری‌پور صبح امروز در دیدار با استاندار اردبیل اظهار کرد: ما به دنبال آن هستیم تا از ظرفیت شوراها در توسعه و تقویت نظام اجرایی بیشتر و بهتر استفاده کنیم که قطعا 117 هزار عضو شورا و 38 هزار واحد شورایی کشور در این زمینه می‌توانند کمک کار ما باشند.

وی افزود: امسال قرار است همایش شوراهای شهرستان‌ها در مشهد مقدس برگزار شود تا شوراهای شهری که در کشور وجود دارد به یک تعامل و همفکری واقعی دست پیدا کنند که در این جلسات موانع و مشکلات مطرح شده و تلاش می‌شود تا نسبت به برطرف کردن آنها به صورت قانونی کارهای اجرایی و عملیاتی به انجام برسد.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه تنها 3 هزار زن عضو شورا در کشور داریم که درصد کمی را از ظرفیت شوراها تشکیل می‌دهند، گفت: ما در برخی از شهرها همچون ساری حتی یک زن در شوراها نداریم.

بصیری‌پور فعالیت یک‌‌هزار و 500 دهیار زن را در کشور بیان کرد و ادامه داد: باید در نظام شورایی مشارکت بالای شوراها و استفاده از ظرفیت آنها تحقق پیدا کند.

وی تصریح کرد: بر اساس اصل هفتم قانون اساسی شورا از ارکان تصمیم‌گیری کشور است اما به دلیل نظام متمرکز اجرایی در کشور شورا‌ها با مشکلات ریشه‌ای و جدی روبه‌رو هستند.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور با بیان اینکه در دولت نهم و دهم تنها شعار خروج از تصدی‌گری و واگذاری کارها به مدیریت محلی مطرح شد اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد، یادآور شد: با وجود اینکه 16 بند قانونی در این زمینه مصوب شده بود اما حرکت واقعی در این رابطه به انجام نرسید.

بصیری‌پور عنوان کرد: شورا به عنوان یک نهاد تاثیرگذار و نماد مردم‌سالاری دینی باید بیشتر از این مورد توجه و حمایت قرار می‌گرفت که در این دو دهه هنوز ظرفیت‌های شوراها به شکل کامل مورد توجه قرار نگرفته است.

این مسئول هدف از سفر خود به استان اردبیل را بررسی مشکلات شوراهای شهر و روستا اعلام کرد و افزود: ما در سفری که به شهرهای مختلف استان اردبیل خواهیم داد تلاشمان بر این است تا در حل مشکلات آنها گام‌های جدی برداشته شود.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور به سوابق اجرایی خود در سه دهه گذشته اشاره کرد و گفت: بنده هم‌اکنون عضو شورای شهر مشهد هستم و ریاست شورای عالی را نیز عهده دارم و تجربه من نشان می‌دهد که باید به ظرفیت و توانمندی شوراها ارزش و بها داده شود.

بصیری‌پور با بیان اینکه به هیچ‌وجه تمایلی برای حضور در انتخابات مجلس نداشته و ندارم، تصریح کرد: بنده از جنس کار اجرایی و مدیریتی موفق در این حوزه هستم.

وی به 22 سفر خود به استان‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: در این سفرها تلاش کردیم تا با همکاری مسئولان استانی در حل مشکلات و موانع شوراها همت کرده و با احصای 100 مورد از نارسایی‌های شوراها سعی در برطرف کردن آنها داریم.

رئیس شورای عالی استان‌های کشور یادآور شد: در حال حاضر تنها سه درصد اخبار روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها مربوط به اخبار و رویدادهای شوراهاست در حالی که بهتر از این می‌توانیم از این ظرفیت قانونی در حل مشکلات و موانع استفاده کرده و اطلاع‌رسانی‌های تاثیرگذاری را به انجام برسانیم.

/انتهای متن/

درج نظر