مادر نمونه ايراني در استانبول کبوتر صلح را به آسمان‌‌ رها کرد

0

به گزارش به دخت به نقل از ابنا، بانوي نمونه ايراني که به عنوان «مادر سال» نطقه مال‌تپه استانبول معرفي شده روز گذشته ميهمان مراسم ويژه اي در اين منطقه بود.


شهر استانبول ترکيه روز گذشته در روز صلح جهاني، ميزبان شخصي متناسب با اين روز بود.
خانم «سامره علي‌نژاد» بانوي ايراني که قاتل پسرش را بر سر چوبه دار بخشيد، ميهمان شهرداري منطقه مال‌تپه استانبول بود.

وي که از سوي اين شهرداري به عنوان «مادر سال» نيز معرفي شده بود، ضمن ابراز اينکه جمله «با عشق و محبت، خار‌ها تبديل به گل مي‌شود.» را در ايران استفاده کرده بود، گفت: «با عشق و دلسوزي، صلح نيز حاصل مي‌گردد.»

خانم علي‌نژاد در اين مراسم که «عبدالرضا راشد» وابسته فرهنگي سرکنسولگري جمهوري اسلامي ايران، «علي قليچ» شهردار و مقامات مال‌تپه در استانبول حضور داشتند کبوتر صلح به آسمان‌‌ رها کرد.
اين بانوي ايراني که اهل شهرستان نور استان مازندران است قاتل فرزندش را در پاي چوبه دار بخشيد و از سوي شهرداري مال‌تپه استانبول به عنوان مادر سال معرفي شد.

گذشت را از امام رضا(ع) آموختم

سحرگاه ۲۸ فروردين‌ماه سال ۱۳۹۳ در شهر نور استان مازندران همه در صحنه اعدام يک قاتل حاضر بودند. مادر قرباني که پسرش در سال ۸۶ به‌قتل رسيده بود، بخشش بزرگي کرد و در برابر ديدگان حيرت زده تماشاچيان و مادر گريان جوان اعدامي، طناب دار را از گردن قاتل پسرش خارج کرد و همين کافي بود تا شهرت مادر بخشنده، جهاني شود.

مادر مهربان مازندراني همچنين در نهمين جشنواره نامه‌اي به امام رضا(ع) شرکت کرد و دلنوشته‌اي عاشقانه براي امام مهرباني نوشت. نامه‌اي سرشار از ارادت به ساحت اهل بيت عصمت و طهارت(ع).

السلام عليک يا امام رضا
السلام عليک يا غريب الغربا
السلام عليک يا ضامن آهو

با عرض سلام خدمت امام عزيزم. تا دلتنگ مي‌شوم تو را صدا مي‌زنم و از تو کمک مي‌خواهم. ما هر چه داريم از شما اهل بيت(ع) داريم. ايمان، ايثار، گذشت و فداکاري، همه را از شما آموختيم. آقايم! اول خدايم کمکم کرد و بعد شما اهل بيت(ع) واسطه اين امر مهم شديد تا دستم به خون قاتل فرزندم آلوده نشود و از خون فرزندم بگذرم. شاکر خدايم هستم و اکنون در لحظه‌هاي بي‌قراري روح تو را ضامن مي‌کنم تا شفاعتم را از آن بالا بخواهي و آرامش را با دستهاي کريمانه‌ات به من هديه دهي. آقاجان! اول، ظهور آقاامام زمان و سلامتي کل مسلمانان شفاي همه مريض‌ها و سلامتي خانواده‌ام را از شما خواهان هستم.

ارادتمند شما سامره علي‌نژاد

/انتهای متن/

درج نظر