پيگيري بيمه فراگير زنان در دستور کار

0

به گزارش به دخت به نقل از مهر، معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال پيگيري بيمه فراگيري هستيم که به واسطه آن زنان خانه دار پس از پرداخت حق بيمه خود بتوانند بازنسشته شوند
شهيندخت مولاوردي، معاون رييس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در حال پيگيري بيمه فراگيري هستيم که به واسطه آن زنان خانه دار پس از پرداخت حق بيمه خود بتوانند بازنشسته شوند.

وي در گفتگو با راديو ايران گفت: به رغم تمام مشکلات و موانعي که به واسطه ها تحريم ها در کشور به وجود آمده، دولت يازدهم دستاوردهاي مطلوبي را در حوزه زنان و خانواده به دست آورده است.

مولاوردي با بيان اينکه دولت طي اين دو سال توانسته در ابعاد مختلف همچون بهداشت و سياست خارجي راهکارهايي را ارائه دهد، ادامه داد: اميدوارم اقدامات دولت بتواند مقدمه اي براي بهبود وضعيت و توسعه کشور در ساير بخش ها باشد.

معاون رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه آنچه در اين دو سال به وقوع پيوسته، مصداق عيني تدبير بوده، يادآور شد: در برخي مواقع منابع مالي فراواني را در اختيار خود داريم و آن را به پروژه هاي مختلف اختصاص مي دهيم، اگرچه انجام اين عمل براي کشور لازم مي باشد، اما کافي نيست.

معاون رييس جمهور در ادامه با بيان اينکه در چارچوب نظام رفاه و تامين اجتماعي در حال تعريف بيمه هاي چند لايه هستيم، افزود: بيمه لايه اول که به سلامت و درمان زنان اختصاص دارد، بحث آموزش و توانمندسازي نيز در آن مطرح است.

وي به لايه ديگر اين بيمه نيز اشاره کرد و گفت: لايه دوم اين بيمه ها مختص زنان خانه دار مي باشد، قرار است بخشي از حق بيمه را دولت و بخش ديگر را بيمه گذار پرداخت کند. هم اکنون در حال پيگيري بيمه فراگيري هستيم که به واسطه آن زنان خانه دار پس از پرداخت حق بيمه خود بتوانند بازنسشته شوند..

مولاوردي در ادامه افزود: براي توانمندسازي زنان در حوزه هاي سياسي و اقتصادي و همچنين ارتقاي سطح شاخص هاي موجود، مي بايست برنامه هايي خوبي را اتخاد کنيم.

معاون رييس جمهور در امور زنان در بخش ديگر با اينکه اشاره به اينکه رسانه ملي مي مي تواند نقش مهمي را در پيشبرد اهداف کشور ايفا کند، گفت: در حوزه زنان رسانه ملي مي بايست بازنمايي صحيحي از تصوير زن و واقعيت هاي جامعه داشته باشد و سياست ها و برنامه هاي خود را مطابق با تحولات به وجود آمده پيش برد.

/انتهای متن/

درج نظر