پروانه مافی و زهره طبیب‌زاده چه نمره ای به معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می دهند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس اسبق مرکز امور زنان و خانواده زهره طبیب زاده و رئیس کمیته بانوان ستاد ارتحال امام(ره) و فرماندار سابق شمیرانات پروانه مافی به عملکرد معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نمره دادند.

0

فرشته میرزا/

چندی پیش و در آستانه هفته دولت، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در یک مصاحبه عملکرد خود را ارزیابی کرد و نمره 50 از 100 را به عملکردخود داد.

وی در توصبح ابن ارزیابی خود اظهار داشت: دوسال گذشته تقریبا نیمی از راه در امور زنان و خانواده را پشت سر گذاشتیم و در این مدت با مشکلات زیادی نیز مواجه بودیم. اگر بخواهم به عملکرد خود در دو سال گذشته در حوزه زنان از 100 نمره‌ بدهم، نمره 50 را به خود می‌دهم چون در این مدت تلاش کردیم وضعیت موجود در حوزه زنان را شناسایی کنیم و ببینیم در کجای راه قرار داریم و قرار است به کجا برسیم.

سایت به دخت برای ارزیابی عملکرد خانم مولاوردی با چند تن از  بانوان فعال اجرایی و آشنا به امور زنان و خانواده گفت و گویی داشت تا هم نمره‌ی آن‌ها را به عملکرد این معاونت بدانیم.

 

 نمره نمی دهم!

زهره طبیب‌زاده نوری، منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار به‌دخت گفت می گوید: من از عملکرد خانم مولاوردی هیچ اطلاعی ندارم و چون درکمیسیون فرهنگی مجلس هم هیچ نقد و بررسی در این زمینه صورت نگرفته، پس نمی توانم نمره‌ای به کمیت و کیفیت عملکردشان بدهم.

زهره طبیب‌زاده نوری، که پیش از این خود در دولت نهم ریاست مرکز امور زنان و خانواده را عهده دار بوده، در خصوص فعالیت‌های معاونت امور زنان و خانواده معتقد است: مسئله این است که مرکز امور زنان و خانواده در حال حاضر به هیچ نهادی پاسخ‌گو نیست. روال سنواتی تخصیص بودجه‌های مجلس در گذشته به این صورت بود که رؤسای سازمان‌ها و مراکز مختلف اجرایی کشور فراخوان شده و حتماً قبل از تخصیص بودجه، عملکرد سازمان مورد ارزیابی قرار می‌گرفت.

وی درباره عدم پاسخگویی مرکز امور بانوان دولت اظهار داشت: من نقد را دقیقاً به کمیسیون فرهنگی وارد می‌بینم؛ زیرا از ابتدای مسئولیت خانم مولاوردی در این سمت، تقریباً هیچ گزارشی از مرکز امور زنان و خانواده در مجلس وجود نداشته است تا عملکرد مرکز امور زنان و خانواده مشخص شود و از آنجایی‌که تنها کمیسیون فرهنگی می‌تواند سازمان‌های مختلف و مراکز را مورد پرسش قرار دهد و آن‌ها را بررسی کند، پس این کمیسیون باید پیگیر باشد.

 

جزئیات عملکرد مولاوردی گزارش نشده است

طبیب‌زاده با بیان اینکه عملکرد امور زنان و خانواده، زمانی قابل تشخیص و ارزیابی خواهد بود که جزئیات آن مشخص باشد، ادامه داد: یک گزارش کلی و غیرکارشناسی، قابلیت بررسی ندارد و نمی‌تواند عملکرد یک مجموعه را مشخص کند. این اعداد و ارقام و شرح دقیق بر نحوه اجرای کار است که مجموعه فعالیت‌های این مرکز را بیان می‌کند، نه اموری مانند تفاهم‌نامه و قراردادهایی که با مراکز دیگر امضا می‌شود.

وی تشریح کرد: کم‌و‌کیف عملکردی که در حوزه زنان در این مرکز صورت گرفته، باید با جزئیات بیان شود؛ مثلاً تعداد تعاونی‌های راه‌اندازی شده، تعداد کتب ارائه شده، میزان حمایت از زنان نخبه و موارد دیگر این‌چنینی، نیاز به تبیین و تشریح دارد.

وی افزود: کلی‌گویی و مطرح کردن چندین موافقت‌نامه به‌عنوان گزارش فعالیت اصلاً مقبول نیست و به جای چنین مواردی، باید جزئیات دقیق عملکرد را ارائه کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: من تاکنون گزارشی از عملکرد خانم مولاوردی ندیده‌ام و تنها گزارش کار سال گذشته ایشان را در سایت دیدم که فقط محدود به عناوین موافقت‌نامه‌ها و قراردادها بود و هیچ شرحی بر عملکرد آن‌ها وجود نداشت.

طبیب  زاده اضافه کرد: از آنجایی‌که فراکسیون زنان مجلس هم خیلی در این زمینه فعال نیست؛ بنابراین من از عملکرد ایشان هیچ اطلاعی ندارم و چون برای کمیسیون فرهنگی هم هیچ نقد و بررسی در این زمینه صورت نگرفته پس نمی توانم نمره‌ای به کمیت و کیفیت عملکردشان بدهم.

وی در پایان تأکید کرد: درمورد عملکرد خانم مولاوردی تنها می‌توانم به طرح جمعیت و تفاهم‌نامه‌ای که با صندوق جمعیت داشته‌اند، اشاره کنم که آن هم به لحاظ سیاسی و امنیتی دچار اشکالات فراوانی بوده است و در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است.

 

در یک نگاه خوش‌بینانه، نمره ی 25 می دهم

با پروانه مافی، از فعالان در امور زنان در گفت‌و‌گو با خبرنگار به‌دخت گفت: به عملکرد خانم مولاوردی نمره 25 می دهم.

رئیس کمیته بانوان ستاد ارتحال امام(ره) و فرماندار سابق شمیرانات در ارزیابی عملکرد معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اظهار داشت: اگر مبنا را 100 بگیریم به نظر من در یک نگاه خوش بینانه, به نظر من عملکرد معاونت امور زنان و خانواده  یک چهارم این میزان یعنی 25 است.

فرماندار سابق شمیرانات در توضیح این ارزیابی خود گفت: در دو سال اخیر بیشتر به کارهای روبنایی و ظواهر و همایش‌ها ونشست‌ها پرداخته شده است. نه این که این کارها بد باشد، ولی باید این نوع فعالیت ها بخش کمی از عملکرد‌ها را به خود اختصاص دهد. انتظار این است که به کارهایی که جنبه ی زیربنایی دارد و موجب تحولات اساسی در امور زنان می شود و یا حداقل آغازی می شود برای کارهای اساسی و زیربنایی در حوزه زنان، بیشتر پرداخته شود.

/انتهای متن/

درج نظر