راه‌اندازی باشگاه زوجین جوان در سمنان

0

معاون فرهنگی و امور جوانان استان سمنان از راه‌اندازی شبکه ارتباطی- آموزشی زوجین و باشگاه زوجین جوان خبرداد.

به گزارش به دخت به نقل از ایسنا، مصطفی مرادی افزود: باشگاه ارتباطی آموزشی زوجین به صورت آزمایشی حدود یک سال پیش در سمنان کار خود را آغاز کرده است. در این باشگاه تلاش می‌شود با زوجین جوانی که یکی دو سال اول زندگی مشترک خود را سپری می‌کنند ارتباط برقرار شود. زمانی که آنان به مراکز بهداشتی سمنان مراجعه می‌کنند، در این باشگاه ثبت نام می‌شوند و پیامهای روانشناختی و مشاوره از طریق پیامک، شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه و ایمیل برای این زوجها ارسال می‌شود علاوه بر آن بسته‌های فرهنگی همایشهای برگزار شده به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان استان سمنان با اشاره به راه‌اندازی باشگاه زوجین جوان تا پایان شهریورماه گفت: قرار است خدمات و تسهیلاتی در قالب این باشگاه به زوجین جوان ارایه شود. ما با یکی از بانک‌ها وارد مذاکره شده‌ایم تا در صورت توافق با آن، بانک با برخی اصناف قراردادی منعقد کند. بدین ترتیب زوجین برای دریافت خدماتی مثل لباس عروس و آرایشگاه به مکانهایی که با بانک قرارداد دارد، ارجاع داده می‌شوند تا خدمات با تخفیف یا تقسیط در اختیار آنان قرار بگیرد. به عنوان نمونه قرار است حواله خرید طلا به زوجین جوان داده شود.

مرادی تصریح کرد: با انجام این کار، بانک به زوجین جوان وام پرداخت نمی‌کند؛ بلکه دریافت خدمات را برای آنان تسهیل می‌کند.

وی با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های باشگاه زوجین جوان گفت:‌ در صورت دریافت مصوبه استاندار قصد داریم با دستگاه‌های دولتی وارد مذاکره شویم تا آنان امکانات و خدمات خود را به زوجین جوان تا یک سال با تخفیف ارایه دهند.

مرادی در پایان یکی دیگر از برنامه‌های معاونت فرهنگی و امور جوانان سمنان را تفاهم با صدا و سیمای مرکز استان برای ساخت برنامه‌ای ویژه زوجین جوان ذکر کرد و گفت:‌ این برنامه زیر سقف زندگی نام دارد و قرار است درباره 13 موضوع مربوط به زوجین جوان مانند مهارتهای زندگی سالم، تاثیر ماهواره و شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر زندگی زوجین جوان و تاثیر دخالت والدین بر زندگی زوجهای جوان با حضور یک کارشناس در سطح ملی در مهرماه ضبط و پس از ماه محرم پخش شود.

/انتهای متن/

درج نظر