بازار مجازی فروش تولیدات بانوان فعال خراسان رضوی راه‌اندازی شد

0

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی گفت: شب‌بازارها جایگاه مناسبی برای حضور مؤثر بانوان نبوده بنابراین بازاری مجازی برای فروش تولیدات بانوان فعال در سطح استان راه‌اندازی شده است.
به گزارش به دخت به نقل از فارس از قوچان، فرشته سلجوقی ظهر امروز در نشست منطقه‌ای کمیته‌های بانوان و خانواده فرمانداری‌های خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری قوچان اظهار کرد: قوچان دروازه ورود به خراسان رضوی محسوب می‌شود و یکی از شهرهای کهن و تاریخی با بیش از 250 سال قدمت قبل از میلاد مسیح است.

وی تصریح کرد: نشست‌های منطقه‌ای دفتر بانوان به منظور بررسی نقش زنان در سطح جامعه و خانواده بوده و امسال در سطح 18 شهرستان این جلسات برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه زنان نقش عمده‌ای در سرنوشت ملت‌ها دارند، خاطرنشان کرد: مردان نیز در بسیاری از جوامع شاید از حقوق خود برخوردار نباشند اما این موضوع حائز اهمیت است که هیچ محدودیتی نمی‌تواند مانع بروز خلاقیت و استعدادهای فردی شود.

وی با بیان اینکه در قرآن و دین مبین اسلام نیز هیچ تبعیضی برای زن صورت نگرفته است، گفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و به وجود آمدن تغییرات زیربنایی در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگ و پس از آن هشت سال جنگ تحمیلی غیرقابل انکار است.

سلجوقی با یادآوری اینکه مباحث مربوط به زنان تنها به خانواده محدود نمی‌شود، بیان کرد: زنان در کنار ایفای نقش مادری خود در حوزه سازندگی یک جامعه نیز نقش‌هایی را ایفا می‌کنند و باید از شایستگی زنان توانمند در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر آسیب‌های اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد و این به دلیل کم توجهی به نقش ارزنده زنان در مدیریت پنهان خانواده‌ها است، یادآور شد: نمی‌توان بانوان را تنها برای مسائل خاص به صحنه دعوت کرد بلکه باید آنها هم رأی بدهند و هم رأی بگیرند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه این استان در زمینه کارآفرینی، صادرات و تولید تنها صادرکننده کمربند ایمنی و ایربگ به آلمان است، تصریح کرد: شب‌بازارها جایگاه مناسبی برای حضور مؤثر بانوان نبوده بنابراین بازاری مجازی برای فروش تولیدات بانوان فعال در سطح استان شکل یافته است.

وی، نبود یا کمبود منابع مالی را مشکل ندانست بلکه چگونگی مدیریت بر منابع مالی را مهم برشمرد و تأکید کرد: بانوان در این شهرستان می‌توانند از امکانات در اختیار قرار گرفته مثل پارک بانوان به درستی استفاده کنند تا در آینده زمینه ایجاد پارک‌های دیگر نیز فراهم شود.

/انتهای متن/

درج نظر