پیکر «شعله رئوفی» به خاک سپرده شد

0

پیکر موسس پناهگاه نگهداری از گربه های بی پناه و آسیب دیده، در میان استقبال جمعی از مردم، دوست‌دارن محیط زیست و فعالان حقوق حیوانات به خاک سپرده شد.
به گزارش به دخت به نقل از تابناک، قطعه 76 بهشت زهرای تهران امروز شاهد حضور افرادی بود که برای آخرین وداع با زنی مهربان گرد هم آمده بودند؛ «شعله رئوفی»، بانوی مهربانی که با راه‌اندازی پناهگاه نگهداری از حیوانات در حومه شهر اشتهارد، ده سال به تیمار و نگهداری از گربه های بی سرپرست و آسیب دیده پرداخته و سرانجام در نخستین ساعات روز شنبه (هفتم شهریورماه) در آتش سوزی این پناهگاه و در حالی که تلاش داشت این حیوانات تحت مداوا و مراقبت را نجات دهد، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

این رویداد به قدری تلخ بود که در زمانی کوتاه مرود توجه بسیاری رسانه‌ها قرار گرفت و بازتاب وسیعی، به ویژه در شبکه های اجتماعی یافت تا شایعاتی درباره عمدی بودن وقوع آتش سوزی در پناهگاه و حتی کوتاهی ماموران آتش نشانی در مهار آتش شکل بگیرد چراکه گزارش های رسیده حکایت از آن داشت که مهار حریق از ساعت 6 تا 9 صبح به طول انجامیده است.

البته هنوز علت آتش سوزی مشخص نشده و علاوه بر آن معلوم نیست که تصمیم بازماندگان خانم رئوفی مبنی بر بازسازی و ادامه حیات این پناهگاه چه خواهد بود، به ویژه آنکه می‌دانیم اداره اماکن مخالف ادامه حیات این پناهگاه به صورت فعلی بوده و تاکید داشته که برای جلوگیری از پلمب شدن این پناهگاه، می‌بایست مجوزهای مربوط به دایر نمودن پناهگاه نگهداری از حیوانات برای آن دریافت شود.

همین موضوع موجب شده بود که مرحوم رئوفی اواخر عمر خود تلاش خود را معطوف به دریافت مجوزهای لازم نموده و با به ثبت رساندن یک موسسه در سازمان ثبت شرکت ها، مانع از توقف فعالیت پناهگاهی شود که بعد از سالها تلاش، پذیرای حدود چهارصد گربه بود که اکنون تعداد زیادیشان در آتش سوخته و از بین رفته‌اند.

در پایان گفتنی است که مراسم سوم این بانوی فداکار روز چهارشنبه (یازدهم شهریور) از ساعت 18 الی 19:30 در مسجد جامع شهرک قدس (غرب) برگزار خواهد شد.

/انتهای متن/

درج نظر