وزير بهداشت از ايجاد بيمارستان‌هاي تخصصي زنان در کشور خبرداد

0

به گزارش به دخت به نقل از ايسنا، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي از راه‌اندازي بيمارستان‌هاي تخصصي زنان در کشور خبر داد.
دکتر سيدحسن هاشمي در حاشيه سفر به شهرستان گلپايگان و در جمع خبرنگاران گفت: صحبت بر اين است که بيمارستان‌هاي ويژه‌اي براي انواع تخصص‌هايي که بانوان نياز دارند راه اندازي شود، البته براي رسيدن به اين هدف راه طولاني در پيش است.
وي با بيان اينکه راه اندازي بيمارستان تخصصي بانوان در راستاي تفکيک جنسيت نيست، گفت: بيمارستان‌هاي ويژه بانوان در ساير کشورها نيز وجود دارد و اميدوارم نخستين بيمارستان‌هاي از اين نوع در قم و سيستان وبلوچستان داير شود و اگر بخش خصوصي و خيرين به اين بخش ورود پيدا کنند تسهيلات لازم در اختيار آن‌ها قرار مي‌گيرد.
هاشمي هم‌چنين در بازديد از بيمارستان آيت‌الله گلپايگاني شهر گوگد، اظهار کرد: کلنگ اين بيمارستان با نام و ياد آيت‌الله‌العظمي گلپايگاني 20 سال پيش برزمين نشسته اما هنوز بسياري از بخش‌هاي آن به دليل مشکلات بدون استفاده باقي مانده است.
وي گفت: تبديل بيمارستان به بيمارستان هيئت امنايي،‌ واگذاري آن به طور کامل به وزارت بهداشت و يا واگذاري آن به دانشگاه آزاد از راهکارهاي بهره برداري کامل از اين بيمارستان است.
وزيربهداشت خاطر نشان کرد: با واگذاري اين بيمارستان به دانشگاه آزاد مجوزي براي داير کردن دانشکده پزشکي صادر مي‌شود و علاوه بر استفاده‌هاي درماني به صورت يک مرکز آموزشي مورد بهره‌برداري قرار خواهدگرفت.

/انتهای متن/

درج نظر