اعتراض بازيگر آمريکايي به قانون ممنوعيت چند همسري

0

در آمريکا؛ چند همسري ممنوع، همجنس‌گرايي مجاز است.
به گزارش به دخت به نقل از خراسان،هنرپيشه مشهور آمريکايي که با چهار زن زير يک سقف زندگي مي‌کند، در دادخواستي خواهان لغو قانون ممنوعيت چند همسري در اين کشور شده است.


کودي براون، بازيگر معروف سينما و تلويزيون آمريکا که چهار زني را که با آنها زير يک سقف زندگي مي کند “همسران” خود مي داند، به دنبال اعتراض دادستان کل ايالت يوتا به حکمي که پيشتر دادگاه بدوي به نفع او صادر کرده بود، اين بار براي رسيدن به “حق” خود به دادگاه تجديد نظر شکايت کرد.
براون در شکايت جديد خود به قانوني شدن ازدواج همجنسگرايان در سراسر آمريکا اشاره و خاطرنشان کرده است که دادستان يوتا در اتخاذ موضع مخالف خود در قبال چند همسري، به قانوني منسوخ شده و قديمي استناد کرده است.
به نوشته “القدس العربي”، از سوي ديگر جاناتان تورلي وکيل آمريکايي گفت: پرواضح است که آمريکا نمي تواند قوانين جنائي براي اجبار يا مجازات کساني که بدون ازدواج در کنار يکديگر زندگي نامتعارفي دارند، به کار گيرد.
چند همسري در هر 50 ايالت آمريکا امر غير قانوني است، اما قانون ايالت يوتا در اين زمينه تا حدودي سختگيرتر است زيرا بر اساس آن، هم کسي که دو ازدواج داشته باشد و هم کسي که در کنار يک مرد بالغ همسردار زندگي کند، هر دو محکوم هستند.
خانواده براون در يک برنامه تلويزيوني به نام Wives Sister که زندگي آن ها را در شبکه (تي.ال.سي) به تصوير مي کشيد، ظاهر شدند و اين برنامه باعث شد که درباره قانوني بودن تعدد زوجين تحقيقاتي صورت بگيرد.
براون همراه چهار زن و 17 فرزندشان در لاس و گاس زندگي مي کنند؛ خانواده براون در سال 2011 براي کسب مجوز چند همسري شکايت کردند. به گفته خانواده براون، قانون ايالت يوتا حق آنها را براي داشتن حريم خصوصي نقض کرده است.

/انتهای متن/

درج نظر